Als haringen in een ton!

20 september 2017 - Guayaquil, Ecuador

Lieve Allemaal

Nou daar weet in nu een andere versie op! Wat dachten jullie van als ecuadorianen in een bus! Echt niet te geloven. Onvoorstelbaar! Die kunnen proppen.

Ik werd echt de bus ingeduwd, dan kijk je maar waar je jezelf aan vast houd. En hup de deuren gaan dicht, of je nu ingeduwd bent of nog niet......en gaan....gas!! Iedereen husseld door elkaar...vallen, duwen het maakt niet uit! De bus gaat!!  En neemt een bocht waar max verstappen van droomt.

Ik zat samen met mijn tas (waar je ook nog erg goed op moet letten, dit is natuurlijk een walhalla voor zakkenrollers) ingeklemd, maar niemand die er om geeft! Roepen dat je er uit wil ook niet trouwens, sluiten de deuren en ben je er nog niet uit...pech!

Gisteren moest ik er wel aan wennen! Nu kan ik er wel om lachen! Daar ga ik dan.... met de bus... maar goed niet klagen hij kost nm 30 cent...dollarcent!

Zolang je maar niet van het perron af gaat kun je net zoveel reizen overstappen enzo als je wil!  Maar goed zo ben ik dus aangekomen bij een stukje oude stad.

Ach.... wel aardig maar niet echt! Daarna naar het oude centrum, en toen een heel stuk met de bus. naar een grote brug met een eiland aan het einde! Daar zouden dieren zijn enzo...nou die waren hem denk ik gesmeerd toen ik kwam!Ze waren nm de loopbrug aan het repareren, met veel herrie!

Ja..en dan een boodschapje doen, wat fruit kopen en terug naar de hostel!

Net voor donker weer thuis!

De hostel is druk maar gezellig. Lekker makkelijk geen gedoe! iedereen doet zijn ding! Net was het wel erg druk in de keuken en zeker gezien de hoeveelheid potten en pannen een beetje behelpen! maar wel gezellig, je vindt hier vele nationaliteiten! En natuurlijk ook vreemde snuiters...een jongen met een rok aan,Net werd er getatoeëerd. het maakt hier niet uit! We zitten aan een straat met veel verkeer en dus geluid,  op het balkon moeten we wat harder praten! Guayaquil is duidelijk een gevaarlijke stad, erg veel beveiliging op bussen en op straat. Winkels kun je niet in, je vraagt voor het hek wat je wil. het hek gaat niet open! Voor mij een bijzondere ervaring gezien de staat van mijn spaans! Alle huizen zijn van grote hekken voorzien. Ook hier kom je niet binnen zonder bellen, tot er iemand over het balkon heeft gekeken wie er staat! Ik vertrek overmorgen.

Oja...Claudia ik weet wat je pakje was. mag ik dat hier vertellen of niet?

Ik ga de fotos er nog even opzetten, maar het is niet echt bijzonder. Ik heb alweer genoeg stad gezien!

Liefs Elle

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    20 september 2017
    Haha wat een verhaal, ik word al gek als er 5 mensen in een lift staan, laat staan 100 in een bus :) Wel goedkoop winkelen daar, je komt niet in de verleiding om je hele mandje vol te stoppen.
    Hoe voelt het nu in het echt, weten dat je nog lang niet terug hoeft, lekker zeker?
    Morgen weer een fijne dag!!!!!! Xx
  2. Claudia Reumerman:
    20 september 2017
    Ow ow ja je kan er alleen maar om lachen...weer een ervaring rijker! Heb je nog boodschappen gedaan voor het hek? Zie het al voor me eh 1 brood doosje eieren en tros bananen ze snappen er niks van! Googel vast plaatjes van je boodschappen altijd handig de komende tijd. Natuurlijk wil ik hier het juiste antwoord horen qua mijn kadootje😀😁