Regen storm en onweer!

16 oktober 2019 - San Pedro la Laguna, Guatemala

Lieve Allemaal

Het wordt afgezaagd, getver wat een regen!

Dit is echt de slechtste reis die ik ooit gemaakt heb, ben nog nooit zo blij geweest dat ik bijna naar huis kan.Maar goed ik kan zaneken zoveel ik wil, de regen blijft met bakken uit de lucht vallen, onweer hagel je kan het zo erg niet bedenken of het gebeurd hier, Daarbij opgeteld dat het koud is. Dus geen ideale omstandigheden. Wel eens waar kunnen de mensen hier daar niets aan doen. maar wat en soep reis!

Maar goed tijd voor iets anders:Kortom geen boot tochtje wat het waait veel te hard, geen gezellig ritje met de bus want die rijden niet,Geen lekker bakkie koffie want de koffiemachine doet het niet, geen warme chocolademelk..want die is op!                                                                       Neee....genoeg...tijd voor iets anders, weten jullie nog mijn opdracht......... nou.....gevonden!......Het is dat hier geen post kantoor is....de post schijnt al jaren ......neeee ik ging niet  nog meer negatief doen!  Plee papier met een geurtje moest ik zoeken, die heb je nm in veel landen waar het toilet papier niet door het toilet kan!

Kom ik hier gisteren aan...in mijn leuke kamer met balkon...en jaja...oranje muren!.......moest erg nodig ...dat heb je...de kippenbus heeft nou eenmaal geen wc aan boord. En terwijl de man even een handdoek en wc papier ging halen...dacht op poe.... eerst plassen...babydoekje lukt ook wel. De man komt weer binnen en beseft dat ik al op de wc zit, en geeft heel discreet het pleepapier door een kiertje aan mij! Te laat....maar die kwam vast later nog wel van pas! Hij belanden op de wastafel. Het wc papier wel te verstaan!                                                            Zo kon het gebeuren dat ik even later het pleepapier ontdeed van zijn plastic hoesje en een stukje gebruikte om mijn neus te snuiten.                 Ja en toen.....wat rook mijn neus...ja hoor..pleepapier met een geurtje. Tja..nu moet ik de geur nog beschrijven, dus ga er maar voor zitten Claudia!

Het is een zachte geur van jasmijn, omhuld met een vleugje sinaasappel met daarbij als extra toevoeging de ommanteling van zachte bloesem van tulpen in de vroege morgendauw! aangevuld met de  fijne aroma van kamille, dit omhuld met een vleugje citroen, gerijpt op eikenhouten waaraan wat beukennoten aan toe zijn gevoegd!                                                                                                                                                Ik hoop op deze manier aan mijn  opdracht te hebben voldaan!

Gut gut...wat verveling toch met je kan doen......... maar ik heb hem volbracht....eens was mijn opdracht om in een gort droge woestijn...water te vinden! Die viel ook niet mee! En deze is mij na diverse pogingen....zien jullie het voor je..in die enkele supermarkt..zonder licht vaak..ik op zoek....naar ruikend wc papier....Ze zullen vast wel gedacht hebben.....maar goed... ik heb voor Emmely jaren foto's gemaakt in supermarkten van wasmiddelen....Das toch ook wel zot! En ach...wat kan mij het schele....ik kom echt NOOIT meer terug!

Maar goed... ik heb net uit de hotelkamer hier naast een extra deken gejat...kon de eigenaar nergens vinden! Een handdoek in het raam gelegd wat het lekte zo het stopcontact in.. En mijn Japanse kruik gevuld met kokend water. En mijn slaapzak uitgestald!  Dus wordt het tijd om te gaan pitten!

En tot snel maar weer!

Liefs Elle

1. Claudia Reumerman:
    16 oktober 2019
    mijn hemel wat een geluk dat je ondanks alles nog aan je opdracht dacht!
    gelukkig een heel positief en goed omschreven plee papiertje! ik keuk hem goed! zodat je het daar niet over hoeft te doen!xxxxxx
  2. Thea:
    16 oktober 2019
    Elle wat jammer van deze reis,kom maar weer snel naar ons koude kikkerlandje😂😘