Joepie......uitzicht op het meer!

15 oktober 2019 - San Pedro la Laguna, Guatemala

Lieve Allemaal

Zo...even weer wat meer internet, dus tijd om jullie op de hoogte te houden. 3 dagen geleden ben ik  vertrokken uit mijn oranje onderkomen. In Huehuetenango  En heb de bus naar Quetzaltenago genomen. Ging prima alleen jammer dat de chauffeur gezien zijn rijstijl, duidelijk wat psychiatrische hulp nodig had! Nou ben ik niet snel bang...maar dit was niet gezellig meer! Hij reed als een gek!!! Een jongetje verloor onderweg 2 voortanden doordat hij met zijn mond de ijzeren stang die dienst deed als handvat knalde! gelukkig had ik babydoekjes en wat papieren zakdoekjes, dus die werden door gegeven,naar achteren. jammer voor mij kreeg ik ze niet meer terug. maar goed dat bedacht ik me pas toen ik weer uit de bus was!

Hostel ...was wel aardig...niet slecht voor hier!Maar de stad super leuk, heerlijk over de markt gelopen, naar een straatconcert van jongeren die door een christelijke organisatie uit de goot zijn gevist. En bij de kerkgangers in hun gezin opgenomen zijn! Een straat optreden van de traditionele bevolking geweest, Een trouw ceremonie in de kerk bij gewoond...met een supermooi bruidspaar! een optreden van de oude mannen groep van de stad. En s;avonds was er een processie....ze liepen met een loodzwaar ding op hun nek door de straten. gevolgd door een mannetje met een compressor om dat ding wat ze droegen van licht was voorzien..grappig...daarbij opgenomen dat de straten erg aflopen, liepen er voorop, ook een paar die de stoet tegen hielden om te voorkomen dat alles en iedereen voor over zou kukelen! Wel indrukwekkend. Beetje vuurwerk toe...en ik had een super dag.

Volgende dag vroeg op... ik ging lekker naar de hot springs midden in het regenwoud, badpak mee zonnebrand.....rit was erg gezellig zaten nog 4 amerikanen in de bus.

En de rit er naar toe...schitterend ver boven de wolken uit mooi uitzicht op een vulkaan...dorpen in het dal.Maar toen kwam de hot springs....nou laat ik me beperken tot wat 1 van de amerikanen zij......is this it!!!??? Tja....dat was het...wat warm water baden 3 om precies te zijn...en klaar...geen watervalletje geen vogeltje geen aapje geen mooi bloempje..zelfs geen miertje te zien! Ach ik heb ergens een stoel vandaan gehaald, en ben maar lekker in het zonnetje gaan zitten...gaan mokken helpt ook niet, en heb ik in ieder geval de zonnebrand nog gebruikt. De Amerikanen gingen zich maar bezatten!

Eenmaal weer in mijn hostel...wat gekwebbeld en ik ben lekker maar eens gaan snacken op het plein! Nu had ik kraampjes moest ik het er ook maar even van nemen.

En vanmorgen de bus weer genomen naar de terminaal...dat was nog even een dingetje, want ik moest dwars door een soort van menselijke mierennest heen, ..gut gut..als in zoiets ook brand uitbreekt...als ratten in de val! En zouden mensen dan echt niet ruiken hoe het er stonk!

Maar...gevonden zonder politiebegeleiding nog wel!  dik 3 uur in de kippenbus gevuld met mensen die duidelijk een nieuwe vloerbedekkinkje hadden gekocht, en dat moest dus mee. Ook had iemand 5 dikke planken mee gesleept,die lagen in het gangpad. en een vrouw met 5 grote wasmanden geen idee wat daarin zat! Die gingen op het dak...net zo als het matras dat opa en oma meezeulden! En de 4 grote bananendozen! Gelukkig werden opa en oma als helden onthaalt door de gehele familie, die stonden te wachten! En...dit keer een super goeie chauffeur!

Halverwege nog even een gedoetje...Stoere macho...type..... walgelijk stapte in en kwam naast mij zitten....oooo oo wat was hij stoer...Europese vrouwen oei oei...haha.. ik negeerde hem maar gewoon....trouwens zo goed is mijn Spaans niet!

Tot hij zijn hand op mijn knie lag....oef...had hij beter niet kunnen doen....die gooide ik met een knal en een schreeuw terug...ben je nou belaaitafeld...opzouten!...En toen kwam de man die achter ons zat, naast hem staan en brieste dat hij weg moest gaan....en hij ging. Hij moest voor in de bus gaan zitten!Bij de eerst volgende stop...ging hij! met de staart tussen de benen! Mijn redder  kwam naast me zitten en viel al snel in slaap! Verder mooie rit....lekker de rest van mijn ontbijt op zitten eten, dat ik mee gekregen had, netjes in een zakje!

We gingen berg op en af....en toen..wouwww...wat een leuke dorpjes en net toen ik dacht.....och nee ik rij ze allemaal voor bij. Kwam de bus jongen zeggen dat ik er was. Dit is nou leuk...... klein dorpje aan het meer, Gezellig rustig maar niet te. En dat was nog niet alles...heb ik me toch een super kamer...met eigen badkamer...en wat denk je....uitzicht op het meer....en een groot balkon, zelfs een tafel en een bankje om te zitten! En dat voor E8 per nacht!!

Okee de  beloofde fleet sceem tv is ws het uitzicht uit het raam..... maar goed als je er al 1 hebt doen 9 van de 10 het toch niet of nauwelijks!

Maar morgen meer mensen. Ik ben het zat, en ga nog even buiten kijken...zo mooi je ziet verschillende dorpjes liggen in de verte.

Liefs Elle

1. Thea:
    15 oktober 2019
    Elle geniet even van je mooie kamer,en kom tot rust.Toch weer fijn dat we mee kunnen genieten van je avontuur 💋
  2. Claudia Reumerman:
    15 oktober 2019
    avontuur genoeg weer! en eindelijk bijkomen van alle oranje kamers dat word nu wel goedgemaakt als je op balkon zit!