Tot op de mat maaaar niet verder!!!!!!!!!!!

13 april 2022 - Alexandria, Egypte

Lieve Allemaal

Zo....vandaag de dag op tijd begonnen.

Om half 10 stond ik gedouched.....(.oke dat kan ik snel met alleen koud water maar goed dat is niet belangrijk.) en al buiten.

Beetje frisjes vandaag, maar het kon de pret niet drukken. Eerst maar eens naar de bibliotheek, moest iets schitterend zijn!

Ach...buiten het feit om dat ik senioren korting kreeg, vond ik er niet veel aan, ik dacht een mooi gebouw vol met van alles en nog wat, buiten boeken om, maar nee...je kon maar weinig bekijken, overal grote linten waar je allemaal niet heen mocht. Ik probeerde nog met de lift naar boven, nou mooi niet zonder pasje ging hij niet omhoog!

Dat had ik dus snel gezien, op naar het volgende castle of Qaitbay. Een fort voor de bay van Alexandrië.

Terwijl ik op zoek ben naar de goede tram....en geloof me, dat valt hier niet mee, Arabisch is niet mijn sterkste punt!

Vraagt een jongen aan mij, of hij kan helpen. We raken aan de praat, een jonge student.....ik denk eerst nog ja daaag wat wil je me verkopen!

Gaat je zus morgen trouwen en heeft ze een winkeltje of is je moeder ziek....maar nee niets van dit alles.

Zo besloten we samen naar het kasteel te reizen, ha ha....met een minitaxi. Gezellig met z'n 15e in een 8 persoonsbusje.

De vrouwen allemaal achterin....en gaan, erg gezellig met de dames achterin! We hebben zelfs even gezongen, ze konden nm een nummer van de Beatles. Ik heb maar voor me gehouden wat ze zongen. nm Lucy in the sky with Diamonds.

Zo stapte we een klein half uurtje later en 40 cent lichter het busje weer uit!

Kasteel zag er erg mooi uit, maar weer zoiets vreemds het was helemaal leeg....niets er meer in, op 1 verdwaald kanon na.

Het is meer een fort, met een mooi uitzicht, even erdoor gelopen even er over gelopen en dat was het.

Op naar de moskee, ik vertelde Abdo dat het mij tot nu toe niet gelukt was een moskee binnen te gaan.

Volgens hem kon het wel, nou hij moest praten als Brugman, en toen ging de deur open, wij rap schoenen uit en lopen.

Haha...... ik mocht niet verder dan de mat! Abdo liep naar binnen om voor mij wat foto's te maken, en terwijl hij weg liep....money money...vroeg de man die toezicht hield of ik wel op de mat bleef!! Droom lekker verder........

Daar waren we dus snel weer vandaan,  en omdat mijn benen het wel welles vonden, hebben we een "gewone" bus genomen naar een brug. Maar om onduidelijk redenen was de brug voor voetgangers afgesloten.

Dat gebeurt hier soms zomaar. Militairen ervoor en ho!!!

Dus nog wat rond te brug gelopen, even gezeten. We wilde eigenlijk nog naar een paleis waar Sadat heeft gewoond, maar dat werd het hem niet meer, zonder brug!

En zo was ik rond 17.00 weer hier bij mijn hotel. Toen moest ik nog op wat te eten uit, want ivm de ramadam is alles na 18.00 zeker 2 uur dicht. Ik zoek dan altijd een erg drukke tent op... dat betekend wel dat je moet wachten, maar het is wel vers. Dan wijs ik maar iets aan....en laat me verrassen. Alles netjes in een tasje, en weer naar mijn hotel.

Tot nu toe smaakt alles prima, soms zit er wel eens een salade bij die ik niet lekker vindt of een sausje, maar de rest is altijd erg lekker.

NU ook rijst met iets erdoor heen, gegrilde kip, patatjes mayonaise, salade 3 nanbroodjes hummus.  Jaja...ik hoor jullie denken....voor een weeshuis. Nou dat klopt, kleine porties kennen ze niet. En dat was dan omgerekend E3.50 heb ik voor morgen nog 1x.

Nou mensen dat was het weer voor vandaag.

Het internet is hier erg slecht, dus ik betwijfel of de foto's lukken!

Liefs Elle

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Claudia Reumerman:
    14 april 2022
    Elle moest op het matje komen….. en blijven… onder toezicht! Tuurlijk
    Vrij bijzondere ervaring!! Je kan temet wel een boek schrijven😃