Kamelen slager, en een op hol geslagen fantasie!

24 april 2022 - Beni Suef, Egypte

Lieve Allemaal

Wat een avontuur om hier te zijn.
Zo...zo... anders dan hoe wij over Egypte denken.

Gisteren na een super leuke (en niet steen koude treinreis) hier in Beni Suef aangekomen.
Hotel was zo gevonden, een net hotel vlak bij het station.
Schoon en compleet met lift.
Nou is die lift wel zo klein, dat ik er alleen vooruit in kon, en de jongen achter mij moest staan, en ik in zijn achteruit er weer uit moest.
Samen met mijn rugzak naast elkaar ging niet. Maar goed we moesten wel lachen. Internet is bar slecht, maar goed beter als niets.

Beni Suef is een redelijk groot dorp of misschien wel een stad.
Echt heel veel te beleven is er niet ,maar wel veel souqs waar ik heerlijk door heen ben gaan wandelen.
En ja...dan zie je nog eens wat.
Slager van kamelenvlees bijvoorbeeld.
Een slager  in super schone mooie witte jurk, met een netje op zijn hooft. maaarr..... buiten hangt wel een kamelenkop, en een stuk vlees met staart er nog aan!
Zo anders.... ik stel me dan voor, dat bij slager van der Meer....een grote koeienkop buiten aan de gevel hangt....zo niet voor te stellen!
Kippen kun je alleen maar levend kopen...oke, je weet zeker dat hij vers is, maar haha... ik zie Hans al thuis komen met een levende kip in zijn fietstas!!! Of...haha met een kameel Omdat we een feestje geven,, die alleen nog even geslacht moet worden. En die delen we dan met de rest van de camping!!
Verder bergen kleding, het is echt maar goed, dat er niets maar dan ook niets meer in mijn rugzak past.
Ook wel veel spullen, waar je jezelf bij afvraagt wat moet je daar nou mee.
En ja ook hier, geen dames kappers, geen openbare toiletten.
Je moet het maar uitzweten denk ik!
Op het vorige heel drukke station, was 1 dames toilet.....en ik moest al zo nodig!!

Vanmorgen na mijn ontbijt, want dat werd vanmorgen in een keurig tasje gebracht.
Ben ik naar het station gegaan, voor een kaartje voor morgen.
Daarna mijn hotel voor morgen besproken.
Daarna richting het museum, nou denken jullie wat voor museum....nou het museum van beni Suef.
Staat op internet opent om 10.00 en in mijn bijbel de lonely planet.
En zoeken en zoeken, toen maar met de taxi...die wist van geen museum, ik denk nou...jij ben een slimmerik!
Toen zij iemand dat zit in de dierentuin....mmm rare plek, maar goed .
Ik  naar de dierentuin, wat een naargeestige plek was dat!
Zo zielig, aapjes in kleine kooitjes, een paar slapende krokodillen, en verder dieren die je bij ons ook in een wat grotere kinderboerderij vindt, alleen dan in kooien!
Oeffff....maar goed, het museum. Google zei plots dat ik er bijna was.
Oke klinkt simpel andere kant dierentuin uit, en dan de hoek om.
Groot hek....bestemming bereikt! raar......raar... ik loop er maar eens om heen.
A....een open hek....gevonden, ja hoor er lopen bewakers kan niet missen!! waar is de ingang!
Nou...nee dus, ik was zo een of ander bewaakt politie terrein op gelopen.
Ach de bewaker buiten deed een dutje, dus was ik gewoon door gelopen!
Beetje consternatie wat ik daar nou deed, maar goed ik stond even later weer buiten!
Dus liep ik maar weer richting de straat....ja weer een hek, en wat zit daar voor versleten bordje op....jawel...museum!!!
Alleen een bordje dus! Zo...die droom was over!

Ik had er genoeg van, op weg naar mijn hotel, kwam ik een Kfc tegen, nou die was van mij!
Even een ander muziekje in mijn oren, lekker stukje kip, en Elle kon er weer tegen.
In deze buurt is weinig eetbaars te krijgen,  ja super veel lekkere koekjes en dadels enzo.
Maar de eettentjes zien er voor mij weinig aanlokkelijk uit!

Morgen trek ik weer verder naar Minya.

Logeren op een boot, ik ben benieuwd!

Liefs Elle

1. Claudia Reumerman:
    25 april 2022
    Wat een geluk die kfc!!!! Dacht ff dan komt er…. Achter de winkel was een enorme kippenren en daar moest ik dus een kippetje uitzoeken😜! Al met al was t weer een geen saaie dag ✅👊🏻👍🏻