Toch nog op reis

10 april 2022 - Cairo, Egypte

Hallo Allemaal

Ach.....het kan raar lopen, maar ik ben ondertussen in Egypte beland!
Even wat anders dan regen en wind!

Ik ben gisteren 6 april aangekomen, na een nachtvlucht via Istanbul. Erg leuke vlucht, want ik zat naast
een jongen die machinist was,op een groot schip en nu richting het Suez kanaal ging om daar op te stappen.
Lekker samen zitten kletsen, en de 3 uren van overstap, samen op 2 ligstoelen in de wachtruimte door gebracht.
Daarna richting Cairo, We vlogen met Turkische  airlines , dus heerlijk gegeten!
Kortom met een volle buik, landen we in Cairo.......Maar man man...wat is het hier warm!
Thijs, werd opgewacht, en ik ging opzoek naar een bus!
Dat was wel even een dingetje, maar ik zou ik niet zijn dus gevonden. De taxi's die daar staan hadden mij al verteld dat het ozo moeilijk was bla bla.
Dat moet je zeker niet tegen mij zeggen!!!!
En daar ging ik....met de bus, overstappen bij het Tagier plein en gaan!
Maar toen.........ik zag zoveel bussen dat ik door de bussen de bussen niet meer zag.
Wel.  tijd voor een taxi de laatste 15 km.
Ik hou een gammele bak aan, en ja hoor daar gingen we!
Ik merkte al snel, dat de chauffeur niet echt snugger was, en vertelde hem via google maps waar hij heen moest.
Maar het was zinloos, hij deed wat hij wilde...... ik kreeg het steeds warmer, ook omdat we ondertussen op de snelweg reden.
DUS IK WAS HET ZAT.....die kant op....nu.
En...hij ging, maar je zal het niet geloven....kapt de auto ermee!!!
Water werd gehaald...sorry sorry... er werd wat gesleuteld, en we konden weer!
Tot overmaat van ramp was ook de naam van het appartement veranderd, maar goed....kortom na dik 2 uur gedaan te hebben over een ritje van 15kilometer.
Kwam ik aan, eigenaar bleek te slapen, dus moeders wees me de weg!
Maar waar was mijn balkon, en mijn keuken....
Gut gut........maar goed, uiteindelijk veranderd van kamer...met balkon, en...uitzicht op de Pyramides.
Maar goed dat was het dan ook, ik zit echt recht voor de Pyramides.
Maar goed als je zou zeggen dat ik ook een tijdreis van 2 eeuwen terug had gemaakt, zou ik je geloven!

Alles gaat hier via kamelen, die erg slecht worden verzorgt en veel worden geslagen.
Ik zit net voor een kamelenstal. Ik heb al gezien dat ik niet snel op zo'n zielig dier ga zitten!
OOk paarden en paard en wagen zijn hier normaal.
Vuilnis gooi je gewoon in een hoek in de straat, dat doet iedereen, en de geiten lopen er gezellig in te kuieren.

Vandaag een heerlijke rust dag gehouden, het is hier zo warm dat ik beter wat kan acclimatiseren.
AAn het eindelijk van de dag , wat rond gelopen, door de steegjes hier achter, echt...net eeuwen terug, op het feit na dat je her en der struikelt over een plastic flesje!
Of iemand ziet lopen met een mobieltje!
En...oppassen voor de kamelen die langs je heen rennen! Erg boeiend, het is nu ramadan, dus overal ruik je eten.
Ik was al uitgenodigd, maar vindt het nog te snel, eerst maar rustig beginnen met wat brood enzo!
En de moskee...zingt wat extra. Iedereen komt dan uit alle hoeken en gaten aangehold, om zich naar de moskee te spoeden!
Auto's zonder licht, Opoe achterin...karretje met de hele familie achterop, auto zonder dak....maakt niet uit!

Erg boeiend om te zien.

En...natuurlijk naar de pyramides geweest.

Ik had wel eens waar de verkeerde ingang genomen ,hoe kan ik nou weten dat moslims een andere (gratis) ingang hebben!

Kortom naar een uurtje werd mij vriendelijk verzocht te vertrekken. Maar ik had genoeg gezien!

De piramides zijn trouwens leeg, alles staat in het museum!

Na 3 dagen had ik het wel gezien, en ben naar Cairo zelf verhuisd.

Nu eerst maar wat fotos.

Ik stuur dit alweer wat later, want internet is hier wel een dingentje.