Even laten weten waar ik uit hang!

19 oktober 2018 - Baños de Agua Santa, Ecuador

Lieve Allemaal

Wat fijn om zoveel berichtjes te krijgen over waar ik uithang!
Ik dacht deze keer maar niet te schrijven, wist ook niet of iedereen erop zat te wachten!

Maar goed, omdat jullie toch graag willen weten hoe het mij vergaat, toch maar een berichtje!
Nou ja........ tje!!

Natuurlijk gaat het goed met mij, anders hadden jullie dat vast en zeker geweten.
Maar het is deze keer een rustig aan reisje.

Ik was erg moe voor ik op reis ging, veel leuke , rare  en nare dingen op mijn pad.
Maar de reis had ik al geboekt, en eigenlijk was het ook wel lekker.
Even de boel de boel.

Zo vertrok ik naar Ecuador, deze keer niet zo zeer om rond te trekken.
Maar gezellig naar mijn favorieten land en logeren bij Manuel.
En dan wel zien wat er op mijn pad kwam.

Zo kwam ik met een tussen nachtje in Quito aan in Baños.
Mijn bed was al opgemaakt, en deze keer niet in de lakenkast,
naast de receptie.
Ws had me dat die eerste nacht ook niet eens uitgemaakt, want wouw..wat was ik moe.

De eerste paar dagen heb ik hier wat rond gehuppeld, en opgeruimd en schoon gemaakt.
De schoonmaakregels zijn hier wat anders dan in Nl dus lijk ik wel een schone tornado, in de ogen van Ecuadoranen dan!
(eigenlijk heb ik gewoon mijn eigen plekje gecreëerd.)
En het leven ging zijn gangetje weer.
De nieuw te bouwen hostel van Manuel wezen bekijken.
En ja...ze zijn aan het bouwen,
De manier waarop kan ik niet helemaal volgen met een touwtje en een betonmolentje.
Maar dat ligt vast aan mij.
De tekening ziet er veel belovend uit!

Oke...in zo'n hostel verveel je jezelf niet snel!
De wasmachines gaven de geest! Een deel van de tuin stond blank!
De wasmachines staan gelukkig buiten, dus op een paar natte sloffen na liep het voor mij goed af!
Manuel dacht daar natuurlijk anders over, en internet moest aan gesjord, want een hostel zonder wasmachine valt niet mee!
Zo werden er gisteravond een nieuwe wasmachine en een droger gebracht.
De droger op veler verzoek.
De wasmachine draait al en de droger staat, gezellig hier buiten voor de keuken, nog in de verpakking!

En zo sjeesde ik weer op mijn vreselijk mountainbike met het zadel hoger dan het stuur, de berg op en af!
Naar de stad, boodschapje hier en daar, klets praatje her en der.
Lekker ijsje een massage en naar de mercado voor verse spullen.

Maar goed jullie voelen hem al aankomen, na een weekje had ik alweer zin in een reisje!
Dus..rugzak uit de koffer, spullen erin, en Manuel heeft me naar de bus gebracht.
3 dagen naar Riobamba geweest.
Hostel was erg gezellig, naar de grote optocht wezen kijken.
De grote zaterdagmarkt bezocht, kerken bekeken, naar het museum geweest.
De verjaardag van een jonge amerikaan gevierd in de hostel.
Kortom erg leuk.
Toen met de bus door naar Alausi.
Leuk klein dorpje, waar de trein naar de Duivels neus stopt!
En ondanks dat het erg duur was, moest ik toch even mee.
En ja spectaculair wat een uitzicht!
Alleen jammer dat het zo toeristische is gemaakt.
Met een dansgroepje dat de trein op staat te wachten enzo!
Ik zat in een klein hostel, tevens geheel zelf onder houdend, van koffiebonen boom tot varken, een koe wat geiten, en kippen.
Zelfs vissen om zelf op te eten.
Naar een giga hoog christus beeld geklommen, en ga zo maar door!

Na 2 dagen de bus weer terug naar Baños.
Vanmorgen om 5 uur op om samen met Manuel naar het ziekenhuis te gaan in Ambato.
Dat doe je hier per bus,dat gaat makkelijker dan zelf met de auto.
Berg op en af.....en de bussen zijn goedkoop.
Schitterend uitzicht op de vulkaan zo vroeg terwijl het net licht begon te worden.

In het ziekenhuis heb ik mijn ogen uit gekeken.
Hij had 197 mensen voor zich bij het bloedprikken  dus dat duurde wel even!
Alsof ik terug was in de tijd, dat we in Alphen nog een klein ziekenhuis hadden.
Het leek er zelfs wel wat op, zoals het vroeger was dan, de ingang in het midden van een halve boog.
Dan aan 1 kant de spoed en aan de andere kant wat praktijkruimte.
Boven wat kamers met bedden.
Alsof ik in een  tijdmachine was gestapt, zo de jaren 70 in.

En na wat boodschappen en een lekker vruchten drankje weer naar honk!
Vanavond leren jongleren met 2 van die dingen.
Moet zeggen ging niet eens slecht.
Een Spaans meisje leren zingen van 2 beren broodje smeren.
Kip met rijst klaargemaakt en samen met Manuel gegeten.
Super gewoon dus eigenlijk, maar zo ontspannen, echt genieten.
Manuel heeft  de afwas weer gedaan.
En zo tuttel ik lekker door!
En ben ik morgen alweer 2 weken weg.

Wat ik de volgende 2 weken ga doen.... ik heb werkelijk nog geen idee.
Ik beloof als ik wat te melden heb horen/lezen jullie het wel!

Mijn Spaans schiet niet echt op, een cursus van de bib en een berg cds in de auto helpt duidelijk niet voldoende.
Verstaan lukt wel een beetje ik begrijp de hoofdlijnen. maar dan houdt het ook echt op!
En zeggen wat ik nodig heb lukt ook nog wel maar dan stopt het echt!
Dus er zit niets anders op dan thuis echt naar Spaanse les te gaan!
Met dat geheugen van mij wordt dat nog wat.

hah...nou dit was het dan weer even in het kort!