Met de buurman opstap en pelikanen aan zee!

25 oktober 2018 - Mompiche, Ecuador

Vanmorgen lekker in het zonnetje.
Toen  Manuel kwam vragen of ik mee ging met hem en de buurman om naar het buitenhuisje van de buurman te kijken.
Ik dacht ach...leuk!
Uiteindelijk gingen we met 2 auto's vol met mensen, op weg naar het buitenhuis van de buurman.De buurman is een Koreaan van oorsprong en ook zijn vrouw en nog een man ging mee.In onze auto dan. In de volgauto zaten nog 2 stellen.
Een gezellig Koreaans muziekje en hup....daar gingen we!
Midden door  schitterend landschap, zat ik achterin met Manuel en nog een man!
Onderweg een mandarijntje etend en een banaantje, en zo reden we naar steeds mooier gebied.
Even is hier natuurlijk niet bij...het was een hele rit.
Maar mooi....en het werd als maar mooier, de weg smaller en smaller steiler en steiler!En toen....wouw...wat een plek....wat mooi....
En soort hut, maar helemaal eenvoudig compleet! Alles was aanwezig, douche wc keukentje 2 slaapplekken!
En de omgeving...zo mooi Midden in de jungle.....super.......
Dat zou wat voor Wesley zijn!

Manuel en ik zijn eerst een stuk gaan lopen,
 Omdat de buurman een stuk verder op nog een super mooi stuk had, wat Manuel evt aan zou kunnen bieden als kampeer plek!
Voor gasten die een paar dagen helemaal 1 met de natuur willen zijn.(werk werk...)
Mooi....echt niet te beschrijven zo mooi!

Lag ik daar in de hangmat,de vogeltjes boven mij, het water van een kraakheldere beek naast mij.Het leek wel weer niet echt!
Manuel die er een beetje  rond loopt te scharrelen, takje hier boompje daar, meetlat erbij wat een dag!Dus een super plek om evt aan te bieden!
( ik wil er zelf wel een week heen!)
En ik weet er nog wel 1 die dat graag zou willen! hee Karin!

Toen gezellig met z'n alle in de hut wat gedronken.
Go...zo jammer dat zo'n gesprek met meerdere me toch echt niet lukt!
Manuel weigert ook om goed te vertalen, volgens hem leer ik het dan het snelst!
Dat betekend wel, dat ik doodmoe wordt, en constant de draad halverwege kwijt ben!

Na weer  een mooie wandeling, Iedereen weer instappen en gaan maar, nee we zijn daar niet ver vandaan, naar een dieren opvang geweest.
Daar liep ook een nl meisje, he he...kon ik even.....

Toen op naar huis....of toch........niet
We zijn onderweg gestopt, om forel te eten!
Dat was echt leuk, echt zo'n eettent waar je als toerist niet snel zou stoppen.
Maar lekker.....je kreeg er alleen een lepel bij. Ach ja...vis met een lepel!
Grote fles cola erbij plastic bekers en eten maar!
We doen het volgend jaar over!
En ik heb gut gut...belooft dat ik dan wat meer over mezelf vertel IN het Spaans!
Wordt vervolgd dus!

Ja en zo werden we rond 5 uur weer voor de deur afgezet.
Wat heb ik genoten, dan weet ik altijd weer, waarom ik toch zo graag reis!
Op stap in Ecuador met een Koreaanse buurman. Wie maakt dat nou mee.

En omdat de dagen hier erg snel gaan, en ik me realiseerde dat ik alweer aan huis moet denken.Dacht ik dat ik er toch maar een paar dagen op uit moet!
Ik moet nix natuurlijk maar toch.
Op naar zee dan maar, hoog in Ecuador, daar ben ik nog niet geweest, en de zee leek me wel wat.Even lekker in de zon!
Dus heeft Manuel me s ávonds om half 12 naar de terminal gebracht, om met de nachtbus naar uiteindelijk Mompiche te gaan.
Prima geslapen, ik zat er wat over in, na mijn avontuur in een nachtbus met een vreselijk nachtmerrie.
Maar het was erg rustig in de bus, en ik had 2 stoelen voor mezelf.
Ik ben 1 x wakker gemaakt, omdat ik het gangpad blokkeerde met mijn benen.
Vanwege de kou in de bus, had ik mijn slaapzak met cappisjon( ik leer dat woord nooit goed te schrijven)dus ik lag prima.
Snelle overstap in Atacames, en zo liep ik hier om 10.00 op het strand.

Het is een klein dorpje, niet echt toeristich, meer voor de ecuadorianen zelf.
Er rijden wat auto's rond, de weg is een zandpad wat winkeltjes er om heen.
En 1 x per uur komt er een bus!De huizen zijn meestal van riet.
En hier doen ze echt aan minimaliseren, er is gewoon niets wat niet echt noodzakelijk is!(goeie leer voor mij!)
Als je een schitterend uitzicht hebt, heb je toch geen gordijnen nodig, en waarom zou je een haakje op de wc deur doen.Ja waarom doen we dat eigenlijk?
Maar  rust...heel veel rust. Zo heerlijk.
Terwijl ik dit schrijf hang ik in mijn hangmat voor mijn hostel.

Vanmorgen was het wat bewolkt, dus dacht  ik neem neem de bus naar Atacames.
Maar dat was zonde van mijn tijd, nix aan.
De rit in de bus van bijna 2 uur was nog het leukst.Bijna geen strand, druk ongezellig.
Dus ergens wat papaya gegeten, ik wilde koffie maar er was geen elektriciteit!
Even geld gepint, wat rond gelopen. En weer opzoek naar de bus terug.
Terwijl ik stond te wachten en aan een busjongen vroeg of ik op de goede bushalte stond.
Gaf er iemand achter me antwoord!Een Cubaanse die ook naar Mompiche moest.
Ze was er ook nog nooit geweest, maar ging er even een nachtje tussenuit.
Omdat ze in het hotel waar ze werkt ook woont, heeft ze daar nooit rust!
De "snelste" manier bleek met een overstap. Dus daar gingen we klets de klets...zo leuk!
Na een uurtje of 2 geklets, doe er nog een politieagent en een moeder met 2 kleine kinderen bij.Flink wat eten, dat bij iedereen uit de tas kwam,en het was bere gezellig.
Dus toen plots de bus jongen kwam zeggen dat wij er uit moesten.
Stonden we voor we het wisten in de middle offnow where!
Tja.....maar geen nood, er stopte al snel een auto en we konden wel mee rijden!
Dat is hier vrij normaal.
Je geeft de chauffeur dan iets voor het mee rijden, dat is dan ook weer gewoon.
Zo stapte ik hier op de hoek uit de auto, Sor moest nog een stuk verder.
Ze had zichzelf getrakteerd op een heel duur hotel.
Daar had ze natuurlijk onderweg al spijt van, toen ik vertelde van mijn hostel!
Maar goed ondertussen was mijn dag alweer bijna voorbij.
Net even gezwommen, maar de stroming is erg sterk!
En ik voel de grond constant wat bewegen,nou is dat hier niet zo vreemd, maar voor mij blijft het vreemd!
Morgen ga ik eens kijken, want je blijkt hier met een vissersboot mee te kunnen naar een eiland.
Geen idee of er meer te zien is dan water, en wat dat eiland dan is!

Ik ben sinds vanmorgen de enige gast, gisteren waren er nog 2 duitse meisjes, maar die zijn weg!
Lekker op je blote voeten even een broodje halen. Hier kan het!
Mijn hostel is er weer zo een...super ik zit echt aan zee.
Ik kijk s'ochtends uit mijn raam naar de zee.
Vanmorgen gingen de vissers er al vroeg op uit!
Allemaal kleine bootjes, en als ze terug komen met joekels van vis, zwermen de pelikanen om ze heen!
Het zand van het strand is erg donker bijna zwart.
Ik heb lekker wat rondgelopen, ik mijn hangmat gehangen.
Gegeten, en her en der wat geklets.(dat valt hier echt niet mee er is echt geen hond die engels spreekt.)
Nou ja...de vele zwerfhonden lijken me soms beter te verstaan dan de mensen!

Net lekker een groot bord vol vis gegeten, beetje rijst en salade erbij.
Voor straks heb ik nog een kokos achtig gebakje, en dan is de dag weer voorbij!

Zoals jullie lezen doe ik niet zoveel spectaculairs maar ik geniet!