Varen in een bootje!!!

7 oktober 2019 - Lívingston, Guatemala

Lieve Allemaal

Zo...dit wordt al een stuk beter! Eergisteren een super leuke dag gehad. We zijn met z'n 4e en de stuurman in zo'n leuk smal bootje gestapt. En daar gingen we...heerlijk, oke we gingen nog naar een eiland met apen....ja in een kooitje....daar worden we natuurlijk niet blij van!

Een mangrove vol met waterlelies, en een paar super jachten,met daar bij rijke mensen die zo'n eilandje dan kopen, met bedienden enzo....Het zijn rijke Mexicanen of amerikanen! In een echt hele warme grot geweest...echt zo warm als een sauna en gezwommen in een warm meer dat naar zwavel rook! En ja geen koud bad na  Tja....maar toen gingen we richting Livingstone...wouww wat mooi daar, zo zittend op een bootje voeren we door erg mooi gebied...de vogeltjes en de apen waren denk ik net een dagje uit....maar toch wel mooi!

Livingstone kwam in zicht...Tja..... wat zal ik er eens over zeggen....zonde...verwaarloosd.....arm.....geen...ach laat ook maar, jullie raden het vast al! Dus na wat eten en drinken hadden we het wel gezien!Via een beetje andere route..ben ik bij mijn nieuwe hotel afgezet..midden in de jungle ( ik had weer een koopje op de koop getikt!)

En heb ik een hutje dat hier bungalow wordt genoemd voor mezelf....nog beter ik was de enige gast. De enige lokalen jonge  mensen die samen hebben gebouwd aan hun droom...en ja erg leuk. Lief stel ook Martha is zwanger van de derde, en ze doen werkelijk alles om het je naar de zin te maken!  Dus omdat ik toch de enige gast was, heb ik Martha de volgende dag om een grote emmer gevraagd en daar de was maar eens ingedaan.... Alles onder het afdak...haha..het is hier zo vochtig dat dat natuurlijk niet helpt. Dus heb ik de volgende dag mijn eigen lijntje gespannen en alles in de zon aan de oever gehangen! Ja toen was het wel droog! Alles weer in plastic boterhamzakjes gedaan om evt vocht tegen te houden. En klaar was kees...en oke ook de dag was om! Door de bedrijvigheid van de was door nog wat gezond en gezwommen. 'Savonds lekker garnalen gegeten. Maar poe..hier is het wel erg broeierig,,zelfs ik heb het zweet op mijn rug staan! En gut gut...wat een muggen.. steekvliegen en weet ik veel wat nog meer kan prikken en steken!.vreselijk.. ik ben lek gestoken! Een hele bus vol reut heb ik er al opgespoten...Die troep stinkt en ik wordt er misselijk van!!( is ws om die rede in nl niet verkrijgbaar!) maar het helpt wel een beetje!

Vandaag wat rond gelopen nou is het eilandje niet zo groot....en het meeste is moeras. gezellig  nog even met de boot naar Livingstone geweest. Er zijn nu een moeder en dochter (duits) in de hut tegen over mij gekomen! Die wilde morgen een dagje naar het strand in Livingstone..tja nu niet meer.....er is nm iets wat meer op een......lijkt dan een super strand! Maar de tour met de boot was erg mooi, en zeker terug alles donker... (lichten op een boot hoeven hier niet..je schijnt zo nu en dan even met een zaklantaarn, want dan zien ze je ook toch.....mooie lucht beetje bliksem magisch.

Dus mezelf maar eens gebogen over de rest van mijn reis! En...om eerlijk te zijn...de spinnen zijn hier groter als de muizen die onze kat vangt!  dus is het tijd om weer verder te trekken! Nou valt dat hier niet helemaal mee, maar als het goed is neem ik morgen de boot vanaf Livingstone naar Puerto Barristo.

Ennn...oja dit vergeet ik iedere keer...Claudia...hier is dus echt geen lekker ruikend wc papier...ik heb gezocht en haha gesnuffeld... maar plee papier met een geurtje hebben ze hier niet...hier moet je blij zijn als er uberhaupt papier is!!

(even ter verduidelijking..ik krijg van mijn sgone sus...altijd een opdracht mee om op reis te doen..(altijd iets zots!).dit keer was het..nou ja lang verhaal...maar omdat ik verteld had dat je hier nooit wc papier in de wc mag gooien, maar ze hebben wel lekker ruikend wc papier...(dacht ik!) Moest ik de geur van het wc papier beschrijven....oke...ik weet het, maar we zijn gewoon een beetje zot op zijn tijd! Maar ik had het mis....in heel Guatemala is geen lekker ruikend wc papier te vinden!!)

Nu gaat het vreselijk donderen buiten...dat doet het bijna iedere avond... dan een super plets water! En morgen is het nog steeds erg warm!

Ik ga maar eens onder de klamboe....mezelf verstoppen voor de muggen!

Jullie horen nog wel van mij...oke niet zo vaak als gewoon..maar zo spannend is het hier gewoon niet.

Liefs Elle

1. Claudia Reumerman:
    7 oktober 2019
    haha geweldig! ik ben een beelddenker..... elle ruikt aan alle plee papier voor mij!