Vliegen als een vogel en veeeel meer avontuur!

27 september 2017 - Baños, Ecuador

Lieve Allemaal

Dit had ik gisteren al geschreven.Ik maak zoveel mee, dat wil ik niet vergeten!

Wat een schitterend dag weer.Je kan gewoon niet geloven, dat een mens dit zomaar meemaakt
Gisteren een dagje weinig.Ik heb hier lekker rond gehangen, de was..en ja vergis je daar niet in.Poe wat een berg was!Eerst alles ophangen echt lijnen vol....knijpers gebruiken ze hier niet en ra ra... het blijft nog hangen ook!Soms gaat het halverwege regenen en dan moet alles rond de balkonnen gehangen worden.
Als het droog is..alles van de lijn, dan loop je echt met bergen was!Dan alles opvouwen...werkelijk van mijn levens dagen nog niet zoveel lakens gevouwen!
Ik kijk net even achter me maar ik zie ik zo al 50 liggen!en dan nog veel meer slopen!
Maar goed het vouwen doe ik dan meestal, terwijl de andere soppen en boenen!

Ik rij een rondje op de fiets!
Ik kwam er gisteren achter dat er aan de zijkant van de hostel een wc is, als je daar met de deur open gaat zitten heb je werkelijk een schitterend uitzicht! Oke...dat doe je niet zo snel,er zijn zoveel mensen hier!Maar ik denk er nog even over na!
Vandaag met Manuel naar zijn nieuw te bouwen hostel wezen kijken!Een super mooie plek, maar de manier van bouwen is voor mij toch wat vreemd.Ik denk dat het op deze manier over 50 jaar misschien wel af is!Maar Manuel denkt in een goed jaar klaar te zijn!

Toen ben ik op de fiets vertrokken!Ik heb even rond geneusd, en uiteindelijk een kaartje gekocht voor een tour om te gaan Canopy! We reden een schitterende route, en ja hoor!Wouw...... echt van berg naar berg!Je kon kiezen hoe je vast wilde zitten, zittend hangend op zijn kop, of.. vliegend als superman! Nou....daar ging Elle....als super vrouw dan!!!!Echt mooi....zo mooi, hangend tussen de bergen!Alleen ja... je kan geen foto toestel mee nemen.Maar je kon een dvd laten maken, met 10 foto's. Jammer genoeg staan die foto's ws ook op de dvd.Dus ik heb er niet 1 foto van voor jullie, want niemand hier heeft een dvd speler in zijn computer!Wat heb ik genoten....zo mooi!Toen weer in de bus...stukje verder en toen in soort kabelbaantje, maar ja dat viel natuurlijk in het niet! Wel bijzonder om te zien, er stond helemaal beneden onder een waterval een kraan!Iets op te scheppen.
.Ik denk dan aan water naar de zee brengen, maar ach..... wie ben ik!Toen weer terug, mijn fiets weer opgehaald, nou hier geen punt hoor....hij mag overal binnen staan!En ach...wat kon mij het schele... nog even een massage gehaald voor nek en schouders.... erg lekker!Fiets midden in de zaak recht voor de receptie....geen punt.

Op de terug weg boodschapjes gedaan, en ja dat duurt voor mij wel even. Gut gut....dat spaans is me wat....vandaag een doosje met boulion open staan maken om te kijken of het wel tabletten waren!En ook zo iets....vele dingen zijn echt alleen maar in groot verpakking...wat moet ik in hemelsnaam met 2 kilo rijst!
Vraag ik in mijn best spaans om 2 ons gehakt...gaat het alleen per kilo! Ze vertelde gelijk een heel verhaal...waar ik natuurlijk geen hout meer van begreep! Ik had natuurlijk alleen maar 2 ons gehakt geoefend! Misschien is het idee van mijn schoonzus om plaatjes van het internet te halen toch zo'n gek idee niet!
 Daarna bepakt en bezakt,alles in de rugzak gepropt, broekspijpen omhoog en roets....de berg af richting huis.Dat rijd prima ...op is een stuk minder leuk!
Jullie zouden me eens moeten zien!
Thuis wachten uiteindelijk het vouwwerk nog.
Restje eten van gisteren opgebakken, had ik ook weer warm eten binnen!

Nou dat was dan gisteren en eergisteren!

Maar nu komt vandaag.De vrijwilligers gingen raften!
In de eerste instantie had ik nee gezegd.Maar goed zo werkt het hier niet!
Ze kwamen het nogmaals vragen, en Manuel was er van overtuigd dat ik het leuk zou vinden! Nou vooruit dan maar!
Vannacht slecht geslapen, maar goed ja is ja..dus gaan!
We werden rond 9.00 opgehaald, en gingen naar een huis,waar ons pak...zoon surfpak zodat je niet koud wordt!Gypen..2 verschillende en een helm!
 2 rubberboten in een kar achter de bus....en daar ging Elle.
Een mooie rit van zoon 40 minuten, en ja...toen was het het uur nu.

Eerst een berg instructisch, zelfs oefenen in de boot, op het droge!
En hup richting het water, wooooooww echt veel!
Maar goed daar gingen we...avanti...avanti!!
En roeien maar..eigenlijk doet het wilde water met ons wat het maar wilde, en wij sturen dmv hard roeien! Maar mooi....mooi..en dat water..grote golven water valletjes...en ook zonder tjes!! En...flipppp....boot op zijn kop....Gelijk een liter water binnen....dat was dan weer een geluk bij een ongeluk...want onze waterfles was ook verdwenen!
Op je rug blijven drijven, armen wijd...wouw...wat een belevenis!
Elkaar er weer in trekken, aan je reddingsvest..enn...avanti...anvanti
Midden in 2 stromende kolken...hoge golven! Wouwww wat een adrenaline geeft dat.
Door scherpe bochten...En zo gleden we hard roeiend de rivier af!(The Pastasta!)
Zal het wel fout hebben geschreven. Maar goed.
Ik vond het ongelofelijk..dat ik dat deed! Op mijn leeftijd....maar wat heb ik genoten!
En zo kwamen we weer bij de bus aan, iedereen uit dat pak...kleren aan.
En we gingen ergens wat eten!

Wat een belevenis was dat!!!
Ik heb er nog rode wangen van! En ws morgen her en der een blauwe plek!
En in die 3 uur durende tocht ws 3000 calorieen verbruikt.

Morgen maar een dagje rust, denk ik zo.
En maar eens nadenken om hier toch te vertrekken en verder te gaan!

Nou mensen het is een heel verhaal vandaag.
Jammer genoeg weinig foto's!
Ze hebben wel foto's gemaakt, onderweg, maar die komen nog!
Dus die houden jullie te goed!
Ik ga zo lekker eten en dan vast vroeg onder de wol, jaja...wol zo warm is het hier s'nachts niet!