Trein met bandenpech!

6 oktober 2017 - Salinas, Ecuador

Lieve Allemaal

Nou daar ben ik dan weer! Ik wilde even de foto's er op zetten. Ach dan kan ik net zo goed even schrijven. Ik vindt het heerlijk om te vertellen!
Vanmorgen wilde ik op de fiets naar de La chocolatere.
Maar hier raden ze me het af om op de fiets te gaan het is nm 8 km in de open air fietsen. Ik zou verbrand zijn voor ik aan kwam, en dan moest ik nog een eind fietsen over berg en dal voor ik er was.
Oke...dat is dan geen goed idee, Taxi... ja daagg die moet dan op mijn wachten en kost ongeveer E20 nee....

Maar.... ze wisten dat er een treintje naar toe ging vanaf... jaja weer een andere San Lorenzo.... Dat is om het ingewikkeld te houden. Elke provincie heeft toch zeker van iedere plaatsnaam 3 dorpjes Allemaal met dezelfde naam en ik als toerist mag het uit zien te knobbelen! maar goed!
Nou ben ik niet zo voor de toeristen treintjes....maar goed E5 is wel de moeite van het proberen.Zo gezegd zo gedaan.....

Treintje kwam al snel....en ik was de enige passagier! Wel een man met een klein kindje en nog wat mannen, maar dat is hier normaal! beetje tochtig..maar goed te doen.
Best een leuk ritje, een van de mannen sprak redelijk engels. Nou dan is het al snel gezellig. Net voor we La chocolatere inzicht kregen, dacht ik al..het lijkt wel of we een lekke band hebben! Maar goed wie ben ik!
Even later waren we er.....en ja hoor lekke band in de wagon!
Maar geen punt ga maar lekker even rond kijken komt wel goed!
De engels sprekende man ging gezellig mee.Kopje warme chocola en daarna weer naar het treintje...4 zwetende mannen met vieze handen..(wat zijn die babydoekjes toch handig!).en de band kon niet gerepareerd!
Ze zouden wel een taxi voor me zoeken....nou dat viel niet mee.
Kort samengevat... ik liep met een klein kindje op mijn arm. De band was eraf gehaald, en kon er niet meer om! Steen eronder.. locomotief werd los gekoppeld, iedereen een beetje opschuiven!
En daar gingen we..... met 6 man in een super klein locomotiefje... schitterend.
Ik met het kindje op mijn schoot, grote band ook nog ergens achterin gepropt!
En iedereen maar sorry roepen.. en ik... ik zat te genieten!
Natuurlijk nam ik aan hup...rechtstreeks naar de stad terug.. maar nee hoor...ze gingen mijn La Lobeliae .nog even laten zien! Kunnen jullie na gaan...zit ik daar te genieten, al die mannen op en achterbank...nou ja bank!
Daar hebben we zeehondjes gekeken, Die komen nm uit Peru om hier uit te rusten. Het zijn alleen mannetjes! en hebben ze op een ijsje getrakteerd!

Daarna richting de stad.....tuf tuf...grote rookwolken en gaan!
Daar aangekomen wilde ze mijn 5 dollar niet hebben vanwege het ongemak... nou zo werkt het niet......Ik heb het het kindje in zijn handjes gegeven!

Toen nog even lekker over de boulevard gewandeld ergens een kop slootwater met melk gedronken... dat noemen ze hier koffie!
Die koffie is hier werkelijk niet te drinken, maar goed... ik wen er wel aan! Ecuador is een van de grootste exploitanten van koffie.....maar ik zou het niet snel kopen!

Daarna wat gegeten, een of andere vis....was erg lekker!
En daarna weer op de bus gesprongen...Ach voor 30 cent.. kun je ook niet verwachten dat hij netjes stopt toch.....
Beetje door de buurten hier gereden, en daar doemde de supermax weer op.....

Even wat kleine boodschappen gedaan, ik heb nm bruinbrood ontdekt. Dat is wel lekker en per 4 verpakt..erg handig voor mij! (haha...en nu in de reclame!)
En een zak met marsmallows die lusten ze hier graag!
(die zijn nu dus ook op!) het is echt een super leuk stel! We kletsen wat af!

En ik...hang lekker in mijn hangmat, stoel met rommeltjes naast me...luister een luisterboek( handig van die bib van ons!)
Morgen vertrek ik hier, ik had eigenlijk vandaag willen gaan, maar ik had vanmorgen geen zin, om te vertrekken. het is zo gezellig maar goed... ik kan niet te lang blijven.
Ik ga naar Cucenca!
Ach...misschien Kom ik op de terug weg nog wel een keer buurten!

Nu ga ik maar eens op zoek naar mijn bed, ik moet er morgen toch op tijd uit.De rit naar Cucenca duurt snel een uurje of 6 schat ik zo!

Liefs Elle

1. Thea:
    6 oktober 2017
    Nou buuf ik weet niet hoe het weer daar is,maar hier mis je niets,het komt op dit moment met bakken uit de hemel.Maar ik lees wel je vermaakt je prima,heerlijk toch dat je kan zeggen vandaag toch geen zin dan morgen maar.En natuurlijk geniet ik weer van je verhalen en foto’s.Groetjes uit het verlaat!
  2. Claudia Reumerman:
    nou.... ben toch blij dat ik hier geen slootwater heb maar een gewoon bakkie, die zou ik toch niet kunnen missen... maargoed hier weer geen trein met bandenpech natuurlijk! heerlijk verhaal!xx
  3. Bas:
    7 oktober 2017
    hallo elle ......
    ik kwam bij oma , ik ging natuurlijk gelijk naar de {geruiten doos} ik koos het grootste pakje en maakte het open , daar zat een wc borstel in ..... ik begon heel hard te zingen want het was wel 1 van de beste en nieuwste microfoon met blue tooth en de snelste 4G van vodafone en toutch sceen beeldscherm en AA batterijen ,hij was van het merk SAMSUNG , ik wou net me meisje belle maar toen kwam mama binnen stormen ze was hele maal in paniek , ze zij :wat ben je aan het doen , ik zij ik ben lekker aan het zingen in mijn wc borstel ...... ze zat me aan te kijken alsof ze in haar broek aan het poepen was, maar toen zag ze ook dat het niet alleen een standaard wc borstel was maar een hele speciale wc borstel was ... zij wou het natuurlijk ook even uitproberen , ze zij tik dit nummer is in dat ding ,dus ik dat nummer in getoetst en op belle gedrukt maar ik wist natuurlijk niet wie zijn nummer het was , op een gegeef moment nam er iemand op met de naam: griet tietulaar ....[ik ging helemaal kapot om die naam ] toen ik uitgelachen was was mama ook klaar met bellen dus we liepen naar oma`s huiskamer en ik en mama lieten de wc borstel eerst aan papa zien en toen aan oma, en oma zij: hee dat komt goed uit mijn wc borstel is een beetje aan zijn eind van zijn leven dus vroeg ze of zij hem mocht hebben en dat mocht wel van ons dus heb ik de wc borstel omgewisseld
    . nou dat was het verhaal van deze week

xxx claudia klaas roy bas en harry
  4. Karin:
    8 oktober 2017
    Haha, Elle in een echte toeristentrein, wie had dat gedacht :) Maar om je stoere imago niet kwijt te raken deze dag had je gelukkig wel eentje uitgekozen waar iets mee zou gebeuren, o yeahhhh en dus hebben wij weer een fantastisch verhaal van de genietende globetrotter!
    Wat een leuke mensen van het hostel, zoals jij ze beschrijft dat stralen ze uit, leuk!
    Nu liep ik ietsje achter dus weet al dat je goed bent aangekomen op de volgende bestemming en daarom deze keer geen goede reiswens van mij :). Ik ga kijken of ik nog een mooi verhaal kan lezen dat ik heb gemist.... doeiiii, misschien tot zo weer.