luieren en veel genieten van de zon!

1 februari 2022 - Marbella, Spanje

Lieve Allemaal

Gut gut.......wat is het hier heerlijk weer, ik hoor Hans over storm en windkracht.

Voel me schuldig, want ik zat vanmorgen om 11.00 lekker op het strand in de heerlijke zon.

En ja...daar wordt je lui van, of de zon echt kracht heeft, en ik er een kleurtje van krijg, kan ik niet echt zeggen.

Maar goed, ik ben gisteren in Marbella aangekomen, ik kom duidelijk voor het weer, verder is Marbella niet echt bijzonder.

Buiten het feit dat het hier barst van de "belegen" nederlands.

Oke...daar haal ik dan ook wel weer mijn plezier uit, want ja die verwachten duidelijk geen andere Nederlanders hier. En dan hoor je komiesche dingen.

Zo zat ik gisteren op een terrasje en achter mij, kwamen duidelijk 2 Nederlands zitten.

Ze waren moe....want ze hadden een amoureuze nacht samen gehad, hij had erg last van zijn rug, en zij voelde zich erg schuldig!

Ik ...oke...luistervink... maar goed, kon het niet laten, om te luisteren.....nou het was duidelijk FEEST geweest!

Uiteindelijk was mijn glas leeg, en ik draai me om......Nou die waren niet een beetje belegen....maar heel belegen!

Maar ik heb braaf mijn mond gehouden en in het engels de rekening gevraagd!

Vandaag was het weer raak. Nu waren het de eeuwige nl klagers.

Het duurde te lang voor het bier kwam, moest zeker nog gebrouwen! De thee was te koud, de nl mensen in het hotel niets. Het eten karig... de wind te koud  de bus te langzaam enzovoort.... enzovoort Zeer herkenbaar!

Maar ik zie natuurlijk ook andere dingen, gezellige jonge gezinnen die genieten op het strand, mooie mensen die op de boulevard lopen te lopen om gezien te worden! Oudere dames in zie poes net niet rokjes, de make up zo dik, dat die echt geen kleurtje van de zon zullen krijgen!

Overjarige mannen met blonde lange haren, in skinny jeans. Dit gaat vaak in combinatie met een heel klein hondje met een jasje aan!

Erg veel super in / uit en opklapbare lichtgewicht scootmobielen. Die je hier of voorbij scheuren, of in ijzig langzaam tempo over de boulevard schreien.

Maar goed naast mensen kijken, en op het strand hangen, heb ik ook de stad bekeken.

Ben bij de kerk...en daar had ik nog nooit van gehoord, weet ook niet in welke bijbel dat verhaal staat. Maar in de kerk van de reïncarnatie van Maria! Ook nog bij een kerk die op slot zat, maar er waren in de muur, wel gaten gemaakt, om je briefgeld of je munten door heen te gooien. Heb een kasteel beklommen, meer een ruïne. Heerlijk door de nauwe straatjes van de oude stad gelopen.

En zo was de dag alweer voorbij, terug in de hostel. Ach het is niet slecht en het is niet goed! Ze barsten van de regeltjes. Pas op dat...bla bla....kost zoveel, dat mag niet en dat ook niet ...kost bla bla Ander hebben ze het recht je weg te sturen enzo...enzo....

Doet me denken aan dat hostel in Japan...waar de eigenaresse werkelijk overal tot in de wc toe...briefjes had opgehangen met rode dikke viltstift geschreven. Dit hier is daar de moderne versie van..... alles  uitgeprint, en vast gelegd in een boekwerk, wat je moet tekenen!

Niet dat het iets bijzonders is... herrie maken in de nacht mag nergens, je sleutel kwijt raken kost ook overal geld!

Maar goed...morgen ga ik weer verder op, nou eigenlijk richting Malaga, maar dan nog een stukje de binnen landen in.

Dus hoop ik dat de reis wat beter verloopt dan die uit SanMartin vandaan!

Lieve Groetjes Elle

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Claudia Reumerman:
    2 februari 2022
    haha leuk stukje weer!!! vergeet je slippers niet, raak je sleutel niet kwijt en maak geen herrie! xxx
  2. Corrie Van den Akker:
    3 februari 2022
    Wat een gezellige boel. Geniet er maar lekker van. Hier is het koud en grijs. En klagen de mensen ook hoor.