Lekker op dreef!!

29 januari 2022 - Elviria, Spanje

Lieve Allemaal

Daar ben ik dan maar weer eens.

Moest even goed na denken, San Martin en nog wat.

Tja....daar valt weinig over te schrijven, alles matig. Hostel schoon maar onpersoonlijk.

Toen ik aan kwam stond er een heel oud dametje op me te wachten, die maar ratelde in het Spaans.

En vooral niet luisteren of even rustig kletsen...neeee en maar door lu.....

Uit eindelijk ging ze haar dochter bellen, want google translate.... begreep ze  niet.

Eigenlijk was het achteraf wel komische.  ik met mijn steenkolen Spaans kom overal...maar een oud dametje, daar kon ik niet tegen op!

Maar goed....het was een dorpje misschien nog wel kleiner als Rijsenhout, na een kerk, die op slot zat.

En wat cafés was er weinig. Even verder op, een kleine kilometer lopen. Erg mooie route. Was een wat groter dorp.

Ach....wat zal ik er van zeggen....ik zou het niet weten eigenlijk!

De volgende dag een wandel route gevolgd, en ook dat was tja.......matig! Mooie bloemen, en veel vogeltjes. Onder een olijf boom lekker zitten lezen. En zo kabbelde de dag voorbij. Beetje meer leven had ik wel verwacht!

Dus de dag erop stond ik samen met mijn rugzak  om 9.00 bij de enige bushalte in het dorp.

Route geheel uit gestippeld via google. Want een bordje bij de bushalte met tijden kennen ze hier niet!

7 over 9....dan er uit bij Torreguadiaco of zo iets....daar de bus naar Estepona en dan de bus naar Marbella.

Nou...dat werd me wat, plots zegt de chauffeur, als je hier ...langs een afrit van de snelweg de weg oversteekt kom daar de bus rechtstreeks naar Marbella. Mmmmm...weet je dat zeker. Ja........ nou mooi niet.....er kwam geen bus. laat staan 1 naar Marbella. Google begreep er niets van! Waar stond ik nou eigenlijk.

Dus zag ik wat verderop auto's aan en af rijden, daar maar eens vragen. Leuke knul,(bewaking) bleek een voor ons niet te betalen resort te zijn. En nee hoor...hier kwam geen bus...potver....... enzovoort wat nu.

Dan kon ik het best een taxi nemen naar ja wel......Torrerguadiaco. Tja....geen keus!

Snotverdorie....E8 lichter, Aardige chauffeur  zetten mij bij de bus halte af...deze moest het zijn wist hij zeker! En de bus van de andere kant reed mij voorbij.....nou jullie voelen hem al aankomen....daar had ik in moeten stappen! Tjonge tjonge...wat baalde ik !De stoom kwam uit mijn oren. Toen ik aan een vrouw de weg vroeg zij die doodleuk dat ik gewoon langs de snelweg kon lopen, naar het volgende dorp.

Nou ik kijk wel uit....Dus weer een taxi...en nu luisterde ik alleen nog naar mezelf.

En zo zat ik een uurtje later....en E6 later in de bus.

Mooie rit...maar ik heb er weinig van gezien...moest even ontstressen!

En zo reed ik hongerig en met zeer volle blaas veel uren later als de bedoeling was Marbella binnen.

Toen was het een fluitje van een cent. Bus naar Fueng en nog wat.... ik moest nog een kaartje kopen....maar de chauffeur wachten wel even.

En na een half uurtje buiten Marbella vlak bij het strand, moest ik eruit. Brug over de snelweg....300 meter...Wouwww

Wat heb ik een heerlijk appartement. 2 balkonnen... ruim appartement.... kortom heerlijk!

Daar was ik wel even aan toe, een rip uit mijn lijf....maar erg fijn. Even niets delen. geen magnetron maaltijden.(Jammer genoeg hebben vele hostels hun keuken ivm corona gesloten. En hebben ze ergens in een hoek een magnetron staan.)

Dat is prima te doen, als je wat afwisselt met ergens eten, maar  nu wilde ik zelf wel weer eens in mijn pannetje roeren. (haha....das wel leuk want in dit 2 persoons appartement staat 1 pan die groot genoeg is om 10 man uit te laten eten)

Maar goed ik rommel wel wat.  Snel naar de Lidl hier vlak bij gelopen om wat eten in te slaan.

Toen lekker heel simpel aardappelen met worteltjes en een knoert van een varkenshaas gegeten.

Maar goed ik was natuurlijk best moe...dus lag ik al vroeg in mijn bed. De tv heb ik vannacht uitgezet. Ik was in slaap gevallen!

Vanmorgen scheen het heerlijke zonnetje me tegemoet.

Dus in mijn superpan..2 eitjes gekookt. En op het balkon ontbeten! grappig hoe die eitjes in die super grote pan dreven.

Ik dacht nu schijnt de zon....ik heb een eigen balkon...dus ik blijf hier lekker zitten.

Zo ging ik met een licht rode toet....laat in de middag nog even naar het strand, pootje baden, mooie luisterboek in mijn oren...wie doet mij wat!!!

Kortom ik heb een lekker kleurtje gekregen. Heb vanavond gebakken aardappeltjes gegeten met broccoli.

En morgen zie ik wel verder!