Te warm om in de zon te lopen!

4 februari 2022 - Antequera, Spanje

Lieve Allemaal

Jaja... niet te geloven, maar gisteren was het zo warm dat ik maar uit de zon ben gegaan.

Ik ben ondertussen in een super mooi stadje Antequera. Ongeveer uurtje rijden van Malaga.

En  dit is nu echt zo'n vergeten pareltje in Spanje.

Ik zit in een hotel, beetje fletcher achtig....gewoon goed, maar niets speciaals. Wel een eigen badkamer.

Maar wel midden in het hart van de stad.

De reis hiernaar toe is prima verlopen, moest wat lang wachten op de overstap, maar dat kwam omdat de bus van 12.000 vol zat.

Maar goed dat is geen punt, plekje in een parkje, luisterboek aan....en geen probleem.

En ja het was wel een eindje lopen van het busstation De bussen zouden ook niet echt door het centrum kunnen rijden, veel te smal dus dat is hier normaal.

Dus gisteren, de zon scheen heerlijk, en ik ben met het verste begonnen, wooooooo...... wat een klim....jaja... ik weet het, ik wordt oud!!!

Maar een mooi uitzicht, een grote ruïne met kerken erin, waar je wel vaak moet betalen, en....dat doe ik niet, als de zwervers er voor de deur zitten te bedelen!  Zoveel pracht en praal, dat klopt in mijn belevenis niet.  Dus doe ik alleen de kerken waar geen intree is.

Maar wel echt veel moois gezien.

Van al het oude moois dat hier te zien is, en wat gerestaureerd is, is wel allemaal door de Europese gemeenschap betaald.

Dat valt me zo lang ik in Spanje ben al op!

De vesting dateert uit de 14e eeuw.  Ook de romeinen hebben hier veel welvaart gebracht, er was zelfs warm water in de vesting.

Museum erbij, er zijn hier spullen gevonden zelfs uit de tijd voor Christus, bijzonder om wat meer over te weten.

En ook weer.......heel veel gevonden voorwerpen gemaakt van zilver, vorken, messen, speerpunten drinkbekers.

Net als bij de Maya's aan de andere kant van de wereld!

Verder zijn hier weer op iedere staathoek, bankjes, parkjes en tentjes om een bakkie te doen.

Toen ik ergens ging zitten...in de zon natuurlijk....ja echt....vond ik het te warm, en ben in de schaduw gaan zitten.

Het leven is hier veel rustiger, in de winkel maakt iedereen nog een praatje met elkaar....en Spanjaarden praten erg lang voor ze iets gezegd hebben...dus haast heeft geen zin. Oma even uit de auto...geen punt een giga rij auto's staat rustig te wachten.

Maar ook hier heeft de mobiele telefoon veel menselijk contact in laten boeten. Ook hier denkt een deel van de mensen dat het super interessant staat, als je op straat hard in dat ding gaat staan brullen! maar goed....de vooruitgang denk ik dan maar.

Ook hier erg vele hondjes met bijna allemaal een jasje aan.

En weetje....de thuiszorg gaat hier nog met cliënten een ommetje lopen, iedere dag rond 10.00 en s middags na 4 uur, zie ik overal thuiszorg, nog netjes in uniform ommetjes lopen met oudere mensen! das een hele tijd geleden, dat, dat in Nederland kon!

Vandaag een leuk klein praatje met een oudere man...haha...het is ook overal hetzelfde...hij had haast moest naar het zwembad, en de thuiszorg was laat!!!! Dus snel snel...... het was 10.00 in de ochtend en ik begreep dat het zwembad om 14.00 dicht ging...dus logische die haast! Grappig!

Maar goed gisteren,  alles hier gaat heuvel op en trap af.....dus om 16.00 deden mijn voeten zeer!

En ben ik ergens in het zonnetje gaan zitten, tot de zon verdween. Pizza gehaald. En ik kon met moeite wachten, om niet voor 22.00 te gaan slapen!

Vandaag regen en fris, dus ik heb een lummel dag, winkeltjes kijken, uit de regen blijven, ik wilde naar een dorpje hier verder op, maar met regen is dat ook niet leuk! En de bussen ernaar toe en terug rijden maar een paar x per dag, dus als het dan blijft regen.

Misschien morgen.

Ik ga de foto's er even opzetten...zo lastig de meeste staan op hun kop!

Maar goed ik heb  de tijd.

Liefs Elle

1. Claudia Reumerman:
    5 februari 2022
    Jaaa een lummeldag hoort er tussen te zitten! Wat heerlijk dat je weer zo geniet en ons mee laat genieten van je belevenissen! Nier gek dat je voor 22u al plat wil🤗xx