Ronda

19 januari 2022 - Ronda, Spanje

Lieve Allemaal

Zo daar ben ik maar weer eens, onder tussen verhuisd van Malaga naar Ronda.

Een werkelijk schitterend stadje. Vol met historie, en veel om te bekijken.

Maar goed, laat ik bij het begin beginnen.

Na een paar dagen Malaga had ik het wel gezien, veel Nederlandse toeristen en wat Britten. De meeste bezienswaardigheden bekeken.

Lekker gegeten, en gedronken.  maar ook soep met brood, voor de zuinigheidsstand, ook belangrijk!

Genoten van het zonnetje, en veel bekeken, ik wilde zelfs zondag naar de mooie kerk op het plein.

Maar toeristen waren niet welkom, toen ik dat toch wel een erge rare gang van zaken vond,  bleek voor de jonge knul een feit is een feit.

Nou....jammer dan, doe God dan de groeten maar!!!! Dat vond hij weer niet leuk...kortom ik ben weg gelopen. Hij riep me na dat ik er toch wel in mocht, maar ik hoefde al niet meer!!! Ik hoop dat hij zich flink beroerd heeft gevoeld! De hele mis lang!!

En de volgende dag ging ik samen met mijn rugzak, met de bus, naar het grote busstation.

Erg tochtig daar, maar de bus erg comfortabel. En de rit super mooi. Bergen zo mooi groen, grote olijf bomen. leuk dorpjes.

Voor ik het wist zag ik al borden Ronda. Mooi hier....... erg mooi centrum.

Gisteren kerken, waarvan er jammer genoeg veel op slot zaten bekeken. Bij de arena van het stierenvechten geweest. Dat was hier ooit erg beroemd.

En over de oude brug gelopen. En de route van de romantica gelopen, dat begint bij de brug zo mooi, en DIEP poe!

Daar zitten de straat muzikanten, zo gezellig! Het is  jammer dat alle bankjes van marmer zijn, dus krijg je er, een in dit geval marmeren kont van, die ook nog eens erg koud wordt!

Dan loop je heel hoog om de stad heen. Ooit gebouwd door een chinees...maar hoe of waarom is me niet duidelijk.

Vandaag een vesting gelopen die ooit gebouwd is door de moren. Dat waren islamieten, die een vesting hebben gebouwd om de stad te beschermen. Ook hebben zij een voor die tijd zeer bijzonder water systeem gebouwd om te voor komen dat ze zonder water zouden zitten, bij evt belegeringen. Maar wat een trappen, en nog meer trappen.....maar wel gehaald! En wat een uitzicht!!! Dat kun je erg goed bekijken als je zo nu en dan even moet uit hijgen!!!

Daarna mezelf beloond met een lekkere en zeer dure cappuccino met een nog veel duurder gebakje!! maar ik zat wel lekker in de zon.

Terrasjes zat hier, maar zo raar....altijd in de schaduw. Het is hier een waar walhalla om te winkelen, en ook nog uitverkoop.

Het is dat ik maar een kleine rugzak bij me heb, dat is wel een zuchten.

Nu lig ik lekker....jaja op mijn elektrische deken...echt erg lag hier op bed een elektrische deken. mag ook wel want het is hier nachts best koud. Ik heb een leuke zeer kleur rijke kamer echt heel leuk!  Met een zeer klein balkonnetje, was het niet dat het rolgordijn kapot is jammer jammer!

Nu nog even een grote beker thee maken, even een filmpje kijken en....slapen, morgen weer een dag.

Liefs Elle

Heerlijk mensen al die berichtjes, daar geniet ik van!

1. Claudia Reumerman:
    20 januari 2022
    Wat jammer nou van t rolgordijn! Maar dat heb jij zo opgelost, wat maakt t uit wat er voor t raam hangt!😜
    Ik lees je ben weer als vanouds op pad! Heerlijk👍🏻