Gibraltar....en veel regen!

25 januari 2022 - Gibraltar, Gibraltar

Lieve Allemaal

Zo...daar ben ik weer eens,  wie had dat gedacht....uit een zeer regenachtig Spanje.

Maar goed het mag de pret niet drukken, dus gewapend met een berg kleren en en een heerlijk warm(geleende) jas laat ik mij niet kennen.

Rond een uurtje of 10.00 trek ik er elke dag  op uit!

Soms is het een reisdag en ga ik met mijn hele bezit!!!!????? op mijn rug richting bus of trein en trek ik weer verder.

Na Algeciras ben ik nu in La Linea de la Concepcion, dat is de grens met Gibraltar.

Het hostel was even erg zoeken, want Google had geen zin om te helpen, en gezien mijn richting blindheid duurt het dan wel even voor ik gearriveerd ben..... Maar zoals altijd.... ik kom wel aan!

Hostel is erg simpel...maar prima, en na even wat improviseren, de waterkoker staat op een omgekeerde prullenbak, met de loney planet er onder( waar die ook wel niet goed voor is!) heb ik een prima verblijf, inclusief een klein straalkacheltje.

Wel 3 hoog...maar goed, dat is prima voor mijn conditie.

Gisteren dus in de stromende regen naar Gibraltar, nam aan dat de regen wel op zou houden, niet dus.

Voor ik bij de grens was, was ik al flink nat geregend. Grens over was appeltje eitje...... Toen de weg oversteken, want daar rijden ze links.

Kocht ik een dagkaartje voor de gewone bus, tot mijn schrik zag ik wel dat de kabelbaan, en daar kwam ik nou net voor....gesloten was...jammer erg jammer.

En maar regenen en regenen.....na een uurtje ben ik maar ergens fish en chips gaan eten, want ik was koud en nat!

Toen maar een beetje gaan bussen, bus in bus uit....zomaar. Ben op het haven terrein geweest....niets aan, beetje hier de bus in...daar er weer uit. De botanische tuinen in de regen is ook geen succes! Geen aap te zien!!

Jaja....echt geen aap....er leven daar apen, een bijzonder soort die ooit in een ver verleden mee gekomen zijn met ws koopvaardij schepen.

Hebben zich daar gesetteld en leven daar een goed leven...De Gibraltianen (geen idee of ze zo genoemd worden) zeggen ook, zolang de apen hier zijn blijven wij bij Engeland horen. Wat dan wel weer tekent is dat 90% van de bewoners tegen de brexit had gestemd.

Maar goed om een uurtje of 3 had ik het wel gezien, koud en nat. Ben ik weer in de bus gestapt ,en richting de grens. Dat is zo wie zo wel leuk...je rijd nm over de startbaan van de luchthaven. En als er dan een vliegtuig komt gaan de slagbomen even dicht. En haha.... ik neem wel aan dat de vliegtuigen altijd voorrang hebben! maar zeker weet ik dat niet.

Op de terug weg naar de hostel, zag ik een massage salon...ik keek even wat het koste....en hup... die had ik na een dag vol regen wel verdient! Heb wel eens betere massage gehad...maar goed was wel even lekker!

Warm broodje gekocht, en de warmte opgezocht. Lekker op mijn kamer...kachteltje aan, ik had genoeg regen gehad.

Een lekker bad, had wel fijn geweest....maar ze hebben de stop weg gehaald, Begrijp het ook wel, als iedereen hier een uur in bad gaat liggen, kan dat nooit voor E16 per nacht. Ook delen we met 6 kamers 1 badkamer. Dus dat wordt het niet.

Gisteravond gezellig met Hans een spelletje word feud gedaan. Wat is het toch super...zover van elkaar en je doet samen gewoon een spelletje en kletst wat!

Vanmorgen, kijk ik uit het raam...mmmmmm droog. Onder de douche, eten en gaan!

Ik liep nog niet koud buiten.....en ja hoor....jullie mogen maar 1x raden!

Ik wilde naar het strand lopen en daar een kasteel bezichtigen, koud en nat.....bah.

Het kasteel was een ruïne van wat stenen en verder niets. En de palmbomen hadden het slecht vanwege de wind!

En eigenlijk ik ook, kon er nauwelijks tegen in lopen. Ik was het spuugzat...de eerst de best straat liep ik in....en wat ziet mijn oog. De trouwe lezers weten wel dat ik van mijn sgone sus altijd een opdracht mee kreeg. Ik dacht echt dat het me dit keer niet gingen lukken. Ik moest nm een grasmaaimachine op de foto zetten. Nou heb ik geen idee, hoe de Spanjaarden hun evt gras maaien. Maar niet met een maaimachine.

Tot ik dus zomaar een straat in liep en wat gemeente mensen zag....met 1 maaimachine... zo toch nog wat vandaag wat lukt!

En na weer ergens een bakkie te hebben gedaan, ben ik lekker naar mijn kamer gegaan. Zodat ik even tijd had om jullie te schrijven.

Morgen vertrek ik weer, ga naar een heel klein plaatsje San Martin del nog wat....kan het zo snel niet vinden!

Nu ga ik zo maar even een ommetje lopen om wat kleine boodschapjes te doen, de boel in pakken zodat alles klaar is voor morgen.

Liefs Elle

1. Claudia Reumerman:
    25 januari 2022
    Aaahhh wat heerlijk geschreven weer! Ik zie alles voor me! Waar een prullebak niet goed voor is, voetbad of om gewoon een waterkoker op te zetten!!! Ze hebben daar zeker geen supermarkt met gratis koffie🤗!
    Ja echt super dat je de opdracht gevonden heb!!! De grasmaaier in spanje!👍🏻✅
    Voor nu echt vakantie houden in spanje! Gun je de zon: ☀️☀️☀️💋
  2. Hans.:
    26 januari 2022
    Leuken foto’s tot nu toe van al die dagen wel weer leuk gedaan schatje