Algeciras

22 januari 2022 - Algeciras, Spanje

Lieve Allemaal

Maar weer eens een update van mij.

Onder tussen heb ik eergisteren Ronda verlaten, was een dag eerder dan gepland, maar het rolluik bleef kapot.

De eigenaar reageerde nergens op, dus ik heb mijn rugzak ingepakt en ben gegaan!

Booking is er nu mee bezig dat ik mijn geld terug krijg.

Dit keer met de trein, wouwwww dat was heerlijk, ik zoefde met een gangetje van zo'n 60 km(tegenwoordig kun je met google alles volgen)

Door de heuvels richting Algeciras. De foto's zijn het bewijs, wel jammer dat de foto's niet zo goed zijn omdat de zon er in schijnt!

Algeciras, een heerlijk hotel met een groot bad, zelfs een tv.

Algeciras zelf, is een duidelijk voorbeeld wat corona aan kan richting. Het is nm de poort naar Marokko en dat zit al maanden dicht.

De hele boulevard is verpauperd en leeg. Alle leuke winkeltjes en kaart verkoop, richting Marokko is duidelijk op de fles!

Het enige wat hier nog open is, zijn de supermarkten, bakkers en slagers en her en der een verdwaalt eet tentje.

De portier vertelde mij ook, dat alles in een mum van tijd ,leeg stond en hard afzakte. Algeciras, had het al zwaar, ivm vele migranten die uit Marokko kwamen en hier stranden.

Mijn hotel is daar ook een voorbeeld van, ze hadden hier een bloeiend bedrijf, veel overnachtingen, en nu is het erg rustig.

Mijn hotel staat op een heel mooi punt, net voor de haven, aan een mooie boulevard met grote palmbomen. Nu staat hier onder de palmbomen sávonds een auto van het rode kruis om eten en dekens uit te delen! Triest!

Maar goed hoe lullig ook, ik neem 2x per dag een heerlijk bad en maak leuke uitstapjes.

Gisteren ben ik naar Tarifa geweest, met de bus. het meest zuidelijke puntje van Spanje. De 2 zeeën komen daar bij elkaar. Dus prachtige golven.

Bakkie koffie aan het strand, mooi kasteel bekeken, in een leuk kerkje geweest. Het verbaasd me hier dat de meeste Maria beelden echte kleren aan hebben van stof, die zullen denk ik toch, zo nu en dan eens gewassen moeten worden, maar hoe kleed je zo'n beeld nou uit?

De straatjes zijn ook daar zo nouw......je zal maar moeten verhuizen. Als je een kast door de voordeur er uit wil hebben, moeten de overburen hun voordeur open doen anders kun je de draai niet maken!

Terwijl ik op de bus terug stond te wachten, gezien dat tijden van de bus hier niet zo stipt zijn. Viel mijn oog op een kapper. Keus was snel gemaakt...... en huppa...... haren in het sop....en knipppen maar...........

Bij iedere knip zag ik dat ik steeds meer op mijn moeder ga lijken....maar dat terzijde het is flink gekort! En dat voor E6,50

Daarna zat ik weer fris en fruitig in de bus terug. Mooie route, het is hier nog zo groen.

Even onder weg naar mijn hotel wat gegeten, en weer lekker in bad gedoken.

Het stond een koude wind, en ook vandaag staat er een flinke koude wind. Het zonnetje komt nu zo nu en dan even om de hoek, maar dar blijft het bij.

Morgen vertrek ik weer verder op.

Liefs Elle

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Claudia Reumerman:
    22 januari 2022
    geweldig !! met frisse coupe en goed geweekt lijf weer door!!!