Walvissen en schildpadden inzicht!

17 oktober 2017 - Máncora, Peru

Lieve Allemaal

Wat een dag weer, ik kan het zelf amper geloven!
Oke... ik moest wel super vroeg uit bed, dat ben ik niet meer zo gewend.maar gelukkig lag ik er op tijd in, en omdat het geluid van de straat hier wel overweldigend is...jeetje wat een herrie!
En gewoon de hele nacht , geen idee waarom, maar nu is het een stuk stiller! Dus toen ik om half 5 mijn oordoppen kwijt was, kon ik niet meer in slaap komen.

Dus ik getooid met de waterkoker voor een bakkie eigen... door de hostel op pad!
In het donker...nou ik kwam van alles tegen...een nachtwaker, 2 nachtbrakers, een geko, een super spin..( dat krijg je als je in hoeken en gaten gaat zoeken naar een stopcontact met 3 pinnen!) Maar geen stopcontact!
Jammer dan maar limonade. Geen keus!
Zo zat ik te kijken hoe het licht werd, er stopt een ouwe brik..... de man gaat aan zijn auto sleutelen...de auto was toch zeker 3 x over de houdbaarheid datum...maar goed!
Daarna ging de klep weer dicht, en werd er nog even buiten tegen de muur geplast....
Toen een praatje met de nachtwaker..en die kwam naar mij!
Mijn taxi.... oef..... ik weer altijd voor een duppie op de eerst rang!
Toch maar instappen!
We gingen nog een jongen halen, ook die was duidelijk nog niet klaar toen we voor stonden! Maar we gingen pruttel pruttel.. bonk bonk... zat geen vering meer in! Op naar nummer 3.

Wouww... wat een mooie tocht..die zat me toch in een mooi afgelegen hostel....zoooo.
Vast erg duur.... maar leuk, alleen de rit er naar toe was al genieten!
En die sprak ook nog wat engels... fijn even!
Zo gingen we richting de haven, alles op het gemak, ...Wel de gang erin, toen ik eens even wilde kijken hoe hard onze chauffeur nou eigenlijk die berg af sjeesde... ik had het kunnen bedenken... de kilometerteler deed het natuurlijk niet! net als de gordels de linker achterdeur, de schokdempers en de uitlaatdemper.. en als klap op de vuurpijl de achterklep! Maar hier kom je met een touwtje en het raam op een grote kier voor de benzinestank een heel eind!

Voor we eindelijk in de boot zaten, was ik het wachten als echte Hollander al zat.....gingen we nou nog eens! Terwijl je je daar net echt verveelde want de schildpadden zwommen in de haven!
Maar we gingen, zwemvest aan, want ja... ruwe zee... nou ja... voor de andere denk ik.. ik vond het heerlijk, beetje fris... maar verder prima.
Jammer dat het weer naar benzine stonk...went niet echt!
Na een uurtje varen, spotten we de eerste walvis...wat een beest, zo mooi..en 1 van de weinige dieren die de mens nooit heeft kunnen temmen Zo dichtbij..echt heel mooi, wat indrukwekkend! Zo...dichtbij... ik zet zo de filmpjes erop!
Daarna nog even langs de zeehonden...maar goed die hebben we in de Waddenzee ook.

Na weer een uurtje varen zagen we steeds meer schildpadden!
Anker ging uit...en zwemmen maar...gut gut... wat mooi die zwemmen gewoon onder je door... tegen je aan...gaan echt niet voor jou aan de kant.
Wat indrukwekkend om daar tussen te zwemmen! Ik vond het heel heel bijzonder!
Daarna weer in de boot,en lekker stukje varen, langs de boot scherende lepelaars, vogeltjes die over water te lijken te lopen! Pelikanen met vis in de klep... wat was dat mooi!
Echt weer een super ervaring!

Toen dezelfde stinkauto weer in, en op weg naar de hostel.
Bakkie heet water gevraagd had onder tussen wel trek in een "gewoon " bakkie!

Even een nachtbus gezocht, voor morgen nacht!
Daarna lekker lui naar het strand! Muziekje in de oren!! lastige vent weg gejaagd.. hard.schelden in het Nederlands helpt goed!(kan ik toch nog even Nederlands praten!)
Toen de gewone dingen, even onder de douche die tot mijn verbazing zelfs warm water gaf! Wat gegeten.
En nu is het alweer 20.00 geweest.
Ik hang nu even lekker op veranda van de hostel.

Morgen... geen idee. ik moet om 12.00 uit mijn kamer.. en de bus gaat om 22.00.
O...en nu moet ik natuurlijk wel even gaan internetten waar ik dan overmorgen nacht slaap! Hotel onder de brug valt hier niet mee, er zijn m geen bruggen!
Ik ga naar Trujillo, een hele nacht in de bus..ongeveer 700 km verder!

Ik hoop dat jullie de foto's net zo leuk vinden als ik, en dat de filmpjes lukken!

Voor de filmpjes moet je boven aan het bericht op video drukken!

De dolfijnen schijn je hier nooit te zien, of je moet een nachtkijker hebben, wat ik begreep trekken ze hier meestal s'nachts langs!

Liefs Elle.

1. Emmely:
    17 oktober 2017
    van emmely
  2. Claudia Reumerman:
    prachtige fotoos... superspong van elle!!! haha elle in de nacht de oordoppen kwijt... die ken ik nog! xx
  3. Claudia Reumerman:
    18 oktober 2017
    tja ken je dat.... alhoewel vakantie toch geen tijd, nou ja ik kan je vertellen klaas heb je kadootje uitgepakt en zou normalitair ook verslag doen maarja de lampen moeten opgehangen het tikibad komt langs de schuurverlichting enz enz dus ja je voelt um al ik kan ... en jij kan... daar ook niet op wachten dus klim ik in de pc.
    geweldig recycling inpakpapier dus hij koos er 1 uit de geruite doos.... oma vol spanning want de biecht was ..ik had alles al ff gevoeld maar ja ik weet t niet. okeeee het pakje trok de aandacht van een engelse bulldog en al gauw was de krant eraf. oh das makkelijk bas zag r meteen heil in hij had n.l battarijen nodig voor zijn kilometerteller in zijn project spartamet! maarja de battarije hoorde nu eenmaal bij het kado! daar oma erg nieuwschierig was naar hoe het kadoo was met batarij erin hebben wij er een van de 4 in orde gemaakt en gesjoowd.. prachtig! haha ik had die dus in de tas gedaan en toevallig kwam hij afgelopen wknd bij de struisvogelboerderij weer tevoorschijn! en hadden we er profijt van. hah zo kriptisch als wat maar ra ra welk kadootje had klaas gegraaid!