Rondslenteren en bruine bonen eten!

8 oktober 2017 - Cuenca, Ecuador

Lieve Allemaal

Het leven gaat zo zijn gangetje!
Gisteren echt een reis dagje.Afscheid genomen van het gezellige stel in Salidas
Ik zal hun gezelligheid en gevoel van thuis zeker missen! Voor ik vertrok moest ik nog het land waar ik vandaan kwam in verven ( ik heb nederland heel erg rose gemaakt!) op een grote wereld kaart buiten op de veranda. Ik kreeg een mooie kaart mee . En me toen heel sjiek met een taxi naar de terminal laten rijden. Nou ja....eigenlijk had ik gewoon mijn tijd verkletst. En als ik dan nog 3 kwartier in de bus zou moeten zou het wel erg laat worden voor ik in Cuenca aan zou komen!
Dus een beetje op een holletje de bus gehaald, naar Guayaquil.
Om daarvandaan naar Cuenca te rijzen... ja met een z...want wouw...wat een hoogte. We reden ver boven de wolken, echt een heel mooi gezicht! Foto's maken valt dan niet mee en mijn oren sloegen regenmatig dicht...maar go... wat mooi!
Ik zat naast een meisje dat Melissa heten. En zij sprak wel 20 woorden engels..en ach ik wel 20 spaans..dus we hadden het wel gezellig!
Pepermuntje... Ja Thea ik heb er nog steeds een paar....doe er heel zuinig mee!
koekje van elkaar en dan dut je vanzelf zo nu en dan even in!
Met een luisterboek van baantjer in mijn oren!

Na een dikke 4 uur kwamen we aan in Cuenca waar we gezellig in de file mochten aan sluiten! Het duurde nog ruim een uur, voor we bij de terminal waren! ja...en toen was het natuurlijk al donker....weer een taxi dan maar! (alsof het geld op mijn rug groeid!)
2 dollar....maar goed de bus kost 30 dollarcent!
Hij moest even zoeken naar mijn hostel..maar natuurlijk gevonden!
De hostel is groot, goedkoop erg schoon en ruim...maar straalt geen gezelligheid uit!
Ze hebben alles, zijn zeer compleet zit zelfs een klein ontbijt bij...maar er mist wel wat gezelligheid het is kil!
Op een heerlijke plek midden in het centrum alles is er benenwagen te bereiken!
Maar gezellig is anders! Alleen de portier is heeeel erg aardig.... ik ga hem een beetje uit de weg! Zo aardig dus!
Nog even wat gedronken hier in de hostel even alles wat verkend en ik lag er op tijd in!

Vanmorgen eerst het ontbijt simpel maar goed, kopje slappe bak, broodje met roerei en een manderijn!
Toen maar eens op boodschappen uit en de boel verkennen!
Boodschappen duurt altijd wel even...dat verdomde spaans ook! Jam taartvulling....weet ik veel! Maar goed toch weer gelukt.
Het is een leuk centrum met veel kathedralen parkjes en de stad is echt zo'n Ecuadoraans stadje!
Heerlijk om door heen te slenteren! Terwijl ik liep te slenteren, kwam ik een procesie tegen... Heel veel mensen in uniformen of ik kerk kleren. Bloemen, en een leuk bandje van heren op leeftijd!
Het was de verering of misschien, een overleden priester ofzo. Ze droegen zijn foto en helemaal achteraan de procesie...ja voor mij een beetje lachwekkend een baar met daar op een glazen huisje met een kartonnen foto van die beste man erin!
Maar het had wel wat!

Weten jullie en dat vindt ik ook wel wat raar... de vrouwen die hier nog in klederdracht lopen met van de plooirokken, ponsshows en hoedjes op! Die rokken zijn allemaal van voren langer dan van achteren... hun knieën zijn aan de voorkant bedekt en aan de achterkant zichtbaar... ik dacht eerst dat het toeval was...maar ze hebben het allemaal!

Ik had een paar dagen geleden het bandje van mijn horloge kapot getrokken, die hing nu om mijn nek...maar dat is toch lastig, dus toch maar een nieuw bandje op de kop getikt.. De man heeft hem er gelijk even om gedaan...Zo dat ook weer geregeld!

Ook hier zijn de kerken niet zo beladen met goud en zo... op een enkeling na dan!
Lekker broodje met een of andere worst gezeten. ik verdiep me maar niet meer zo in wat ik eet!
Eigenlijk gewoon een wandel dag... aan het einde van de dag, lekker in een park gaan zitten en de oortjes in en baantjer aan!
Tot ik het koud kreeg,

Toen naar de hostel, oefff... daar was die portier weer.....
Heb ik wat te eten gemaakt voor mezelf.. ook gelijk voor morgen.... terwijl de portier maar tegen me aan kletsten.. over nare gasten, moe zijn enzo! Maar goed hij kwam uit eindelijk van pas... want er is hier veel in de keuken te vinden... maar een blikopener nou net niet!
Nou zo'n matchoman ...weet daar natuurlijk wel raad mee!!!
Kon ik toch nog gewoon bruine bonen met een prutje eten... had toch wat kaal geweest bruine bonen prutje zonder bruine bonen!
Nog even gekletst met een meisje uit Thechie die in Utrecht had gestudeerd had. Die woont nu hier om onder zoek te doen naar emigratie!

Toen even achter mijn computer!
En daar werd ik toch verrast door een super verhaal van mijn neef Bas.... nou die heeft zijn best gedaan...Heerlijk Bas ik heb er van genoten! Jij hebt je 10 + vast binnen! Wat een verhaal...hoe kom je erop! Ik wacht vol spanning op het volgende familielid wat mij verblijd met een verhaal!

Nu de foto's er nog even op!
Zoals jullie zien, doe ik gewoon een beetje mijn ding...niet spectaculair!
Ik blijf hier nog een dagje, de hostel is goedkoop en ik ga nog wel wat rond neuzen. Ook is het een of andere feestweekend dus de bussen zitten overvol!

Liefs Elle

1. Karin:
    8 oktober 2017
    Goedemorgen levensgenieter! Wat een heerlijk verhaal over 'niks spectaculairs', je geniet gewoon van het allerdaagse en maakt er een verhaal van om van te smullen! Of komt dat door het eten wat je beschrijft en de Nederlandse menukaart die ik voorbij zag komen 😊😊.
    Wat een leuk stadje! Ik ga zo op de kaart kijken waar het ligt want zag Guayaquil voorbij komen dus je bent weer een stukje teruggegaan? O nee, weer landinwaarts denk ik. Ik ga het zo uitvogelen.
    Die rokken zijn wel slim bedacht, als je gaat zitten blijven je knietjes warm en je hoeft niet krampachtig met je benen bij elkaar te zitten :) Je begrijpt dat het een perfecte rok voor mij zou zijn haha. Maaaarrr misschien hebben ze in Ecuador wel gewoon platte buiken en dikke konten ;p
    Een hele fijne dag! Ik ga eens kijken naar wat he hiervoor hebt meegemaakt, loop iets achter en daar heb ik op de zondagmorgen profijt van, jippieeee.
    Xx
  2. Claudia Reumerman:
    8 oktober 2017
    de plizeerok! jeee soms hoor je er jaren niks over en nu jou verhaal en was vorige week zondag in hoofddorp zag ik ze hangen bij de wibra... ach alles komt weer terug voor je het weet kom jij terug en loopt iedereen op schiphol in pliseerok met badslippers van adidas en witte sokken!!! hylarisch gezicht die man in dat glazen hokkie.. geniet nog even van je feestweekend xxxx p.s nu begint de uitdaging pas echt... hoe krijg ik de andere twee in de onzin pen...............
  3. Gerlinde Kolman:
    8 oktober 2017
    wat heerlijk om steeds toch andere dingen op je reis te krijgen. Mannen gewoon niet aankijken , alleen voor blikkenopener.
    geniet
  4. Emmely: