En op pad maar weer!!!!

5 oktober 2019 - Lanquín, Guatemala

Dus maar weer op pad......dan maar weer een poos in de bus..als het toch.........rotweer is.
Kan ik maar beter in de bus zitten, zie ik tenminste nog wat!
En als ik dan toch met de bus mee moet, dan maar een flink stuk, wie weet is het weer dan beter!
Hostel geboekt..kreeg gelijk bericht terug, dat ik bij de kliniek uit moest stappen daar wachten transport op me de jungle in!
Nou... dat beloofde wat!
En ja...dit is echt super mijn ding!
Een mini  busje...vol met toeristen uit echt alle delen van de wereld. gezellig met een muziekje aan. tufte we door steeds onherbergzamer gebied!
2 jongens achter me hadden elkaar in de bus duidelijk gevonden. Allebei hun baan en saaie leven gedag gezegd.
Wesleys leeftijd, zo leuk de een ging naar Costa rica om op een koffie farm te gaan werken. De ander richting een hostel in mexico!
Ik heb genoten van hun verhalen, en voor Wesley veel gehoord!
En zo...tufte we door...gezellig zingend (de beatles blijven toch bij iedereen favoriet)! en kletsend, werd het langzaam donker!
 En de weg...nou het ontbreken eigenlijk van weg....steeds dieper de jungle in!
We zaten allemaal te genieten, wisselde met elkaar van plaats om weer eens met een ander te kletsen! en zo nu en dan een beetje..... oef dit is wel erg smal.....
En gut........kijk nou toch! We konden er niet overuit..dat er onderweg echt mensen woonde, en zelfs een kerk ergens dat je denk....een kerk hoe is dat nou mogelijk!
Zo kwamen we aan echt..je gelooft toch echt niet dat hier mensen wonen!
Nou ja wel dus!
Ik ging samen met een canadees echtpaar...leuk stel...zijn samen al bijna een jaar op reis!
Over in de achterklep van een truck...en gaan als de brandweer..pik en pik donker. Ons overal aan vast houdend reden we door de jungle!
Onderweg liep nog een moeder met een kindje, dus hup die ook achter in de klep..toen nog een jongen met een paar dozen met eieren.
Allemaal in de klep, zo kwam ik in het pik donker, ik werd opgehaald door de eigenaar met een zaklantaarn, aan bij mijn hostel.
En dat was nou weer eens erg leuk...echt een hostel echt mijn ding...
Ik heb een kamer nouja kamer..een stuk afgetimmerde zolder onder een golfplaten dak....de rest is dorm!
Maar toch wat prive.
Alles in de kamer, er werd eten voor me gemaakt, zo zat ik aan de kip met....weet ik veel...er zat ook komkommer in en was goed te eten!
Toen heerlijk op de veranda even zitten lezen, okee het licht ging even uit maar verder leuk!
Prima geslapen. maar wouww...toen ik vanmorgen uit mijn raampje keek.
Was het nog mooier dan gedacht!
De vogeltjes fluiten het hoogste lied, de mooiste vlinders dwarrelen om mijn hooft, bloemen In alle kleuren van de regenboog!
Sprinkhanen, zo groot...grote mieren die met hele blaadjes op stap zijn....echt heel mooi!
Okee...ook de spinnen zijn groot.
Maar goed....dan neem je gewoon een ander douche hokje waar geen spin in zit...ivm het ontbreken van warm water, douche je toch zeer kort!
Vanmorgen ontbeten met pancakes en koffie.
Toen aan de wandel..de eigenaar wilde me nog een tour aan smeren, maar ik zag de trucks  met toeristen al de berg op komen.
Dus ik dacht mooi niet! Ik zoek mijn eigen watervallen wel!

En zo starte ik mijn eigen tour... zo mooi... ik heb genoten!
Mooie bomen, bloemen vogeltjes.. een kalkoen die me achtervolgde, (Ach... Karel geen tijgers dus maar een kalkoen!) en ja mooie ondergrondse riviertjes!
Wel een vreselijke klim...maar goed dat is goed voor de lijn!
Toen ik over water moest via een boom, dacht ik mmmmmm ik had beloofd heel terug te komen dus laat ik dat nou maar niet doen!
Super mooi onder een boom die als een paraplu over je heen viel, met geen idee wat voor vruchten eraan! Sinaasappeltje ergens van een boom gehaald.
Banaantje voor later in de middag! Ik kwam mijn dag  wel door!

Nu hang ik lekker in een hangmat, bakkie eigen koffie erbij.
2 mee gebrachten boterhammen en 2, gisteren in de hostel gekookte eieren erop en een avocado toe!
Wie doet mij wat!
Ik denk dat het zo weer gaat regen.
Dus ik ga mijn broek maar eens van de lijn halen!

Hee verdikkeme....hebben de kippen aan mijn broekspijpen zitten knabbelen!
is die nog niet schoon, wassen met handzeep is al niet echt een succes.
maar ja...ik denk maar hij is wel fris!!
Morgen vertrek ik hier weer, en ga richting...Rio nog iets.
Ik vertrek al vroeg,want het is 6 uur rijden. maar ik kan omdat ik geen internet heb niets boeken. Kan ik daar nog even rustig kijken.
Dan ga ik via livingsone de grens over naar Belize!
Kijken of dat toch wat interesanter is als Guatemala.
Zoniet...dan kom ik eind van de maand naar huis, en ga ik gezellig bij Hans en de snorrende kachel zitten!

Wanneer jullie dit bericht krijgen weet ik niet, maar zo snel ik internet heb verstuur ik het!

Liefs Elle

1. Claudia Reumerman:
    7 oktober 2019
    owww geweldig leuk!! even echt jou ding! xxx