Nachtmerrie in de bus!

19 oktober 2017 - Trujillo, Peru

lieve Allemaal

Het kan natuurlijk niet alleen maar rozengeur en maneschijn zijn!
Dus ja ook dat moet je een keer overkomen!

Voor mij alweer eergisteren een lummel dagje aan het strand, lekker kleurtje opgedaan!
Wat lopen slenteren, boodschapje enzo!
Mijn rugtas stond bij de receptie van mijn hostel, met daar een tas aangebonden, zodat ik me s'avonds nog even kon douchen en wat warms aan trekken!
En dat heb ik ook gedaan,kwam in de hostel aan de klets met een jongen uit Venuzuela
Die zwerft wat rond en verdient de kost met gogeltrucjes. Ook leuk om te horen!
Was echt weer zo'n moment.....we zitten daar samen eten van 1 bord, kletsen met handen en google een eind weg!(eten rijst met jus...maar het deert ons allebei niet!)
En zo vorderde de avond. om half 10 wilde ik gaan.
Hij liep zeulend met mijn rugzak mee,naar de bus.
Daar kwam de bus natuurlijk niet gelijk 22.00 is hier een ruim begrip!
Zo kon het gebeuren dat we samen, op het stoepje een mengel spelletje kaarten(combi tussen pesten en ezelen!) zaten te doen. Super gezellig!
Echt weer zooo...ach...gevoel...Genieten!
na en paar dikke zoenen....stapte ik in de bus!
Ik had een goeie plek net achter de trap..en mijn benen konden lang uit!
Dekentje sokken aan,sjaal over mijn hooft!, capusjon (dat woord schrijf ik dus echt nooit goed!) , muziekje..ik was er klaar voor!

Nog een fotootje en ik was klaar om te gaan slapen, en zo reed ik door een stik donkeren nacht door Peru! Een belevenis op zich!
Ben ik me toch denk ik vreselijk diep in slaap gevallen.
En schrok om 4.00 vreselijk wakker, was helemaal van het pad..ik dacht dat iemand mijn bestemming riep.. Dat kon helemaal niet want de zou pas aankomen als het al uren licht was! Wat was ik in een soort van paniek.....en het duurde wel even voor ik weer tot rust kwam, mijn hart ging te keer!
Zelf begreep ik niet wat me over kwam...als ik vergeet uit te stappen, doe je dat toch gewoon de volgende.. maar zo'n bus stopt maar een paar keer.
Maar dat gevoel....bah....
Maar goed..ik was klaar wakker...en heel onrustig..en dat gevoel ging niet meer weg!

Zo werd Het licht, en reed ik door een heel ander gebied, dor veel zand en rotsen.
Dus ik wilde wat foto's maken....weg fototoestel...niet meer te vinden, nou dat kon er nog wel bij! Zo onrustig en dan ook nog wat kwijt!
Onvindbaar! Uiteindelijk iedereen op zijn knieën door de bus...maar hij kwam niet meer boven water!
Ik heb ook werkelijk geen idee!
Ergens tussen gezakt, gepikt...Ik heb geen idee!
Gelukkig stonden er maar een paar nog niet gedownloden foto's op!
Maar toch....erg jammer!
Zo kwam ik dus aan in Trujillo.
Gelukkig kun je met google heel snel je bestemming vinden, hij verteld je de weg!
Mits....en ja nu komt het...de batterij niet leeg is.
Ik liep halverwege...en floep...uit!
Ja hoor....dat kon er nog wel bij! Ik voelde me al niet op zijn best.
Uiteindelijk met een omweg van pakweg 3 kilometer...aan gekomen!

Een plaatje weer, nu midden in het centrum..en toch een hutje!
Op een soort dakje erg leuk! Simpel..erg simpel maar goed voor 6 dollar moet je geen eisen hebben! En.. ik heb alles wat nodig is! Een bed..en lekker weer een keukentje!

Na wat gerust te hebben, de stad maar eens verkennen, en.. ook een ander fototoestel uit! Op mijn telefoon..jaja..ik weet het ik wordt oud! Zitten zoveel knopjes..dat voor ik die zover heb dat ik er een foto mee kan maken is het leuke al lang voorbij!
Maar dat lukt aardig na wat rond gekeken te heen, zag ik ongeveer dezelfde als dat ik had! Een grote hap uit mijn budget...maar ik moet toch wat!
Op naar de bank dan maar....jajaja...de bank..dat duurde wel! Want er zijn wel pinautomaten, maar dan wordt het nog een heel gedoe er een te vinden die of mijn kaart accepteert of er moet wel geld inzitten!
Toch ook gelukt, was het wel dat hij niet veel geld gaf!! met een kaart is dat jammer, want je moet veel kosten betalen.
Zo was ik aan het eind van de middag toch een fototoestel rijker!

Wat rond geslenterd, boodschapjes gedaan.
Moest ook wel lachen om mezelf...loop ik in schitterend Peru...plastic boodschappen tasjes in mijn handen! net als thuis...nou ja daar zonder plastic tasje natuurlijk!
Nog een tripje voor vandaag geboekt.
Dat bleek sneller en goedkoper dan alles zelf met openbaar vervoer te doen. Ze zijn hier ook wel weer slim..met Engels sprekend gids is het dubbel zo duur!
Nou echt niet... ik hou zo wie zo niet zo van tours met vele andere, maar goed dan maar in het Spaans! 20 sol in het Spaans en 55 in het Engels. Dan is mijn keus simpel...en daar bij hoe Engels spreek de gids dan? En zo schiet het wel een beetje op!
Want morgen moet ik weer verder.
Ik bedacht me nm dat ik al ruim een maand onderweg ben, dus her en der wel door moet! En dan is een tour de simpelste weg!

Gisteravond lekker mijn eigen eten gemaakt, macaroni met Nederlandse kaassaus uit een zakje en ook gelijk voor vanavond!
En heerlijk met een Nederlands meisje zitten kletsen, ik had wat gember gekocht, dus bakkie gember thee erbij, was gezellig!
Vannacht was het fris,dus ik heb lekker een flesje met warm water gemaakt, als kruik!

Ik denk dat het weer een nachtbus word vannacht..
Maar ik moet nog even op jacht!

Nu ga ik maar eens een boterhammetje eten, en ik zag warme douche...maar eens kijken hoe warm dat hier is!

Geen foto's vandaag dus!
Ik moest even mijn verhaal kwijt.

Liefs Elle.

Claudia..bedankt voor het heerlijke verhaal.. Ik heb er weer van genoten!..en ja ik weet wat het was!

1. Karin:
    19 oktober 2017
    Joh, inderdaad wel wat tegenslag zeg..... Gelukkig heb je je foto's gedownload, je moet er toch niet aan denken...... Maar heerlijk dat je zo hebt genoten met die jongen, gezellig spontaan, heel leuk.
    Wat maak je een kilometers zeg, 700 en morgen misschien ook wel weer veel omdat je de nachtbus neemt. Grote stappen, snel op je bestemming :)
    Goeie reis weer, maar nu nog ff genieten van je hutje in de stad.
  2. Emmely:
    19 oktober 2017
    lieve mama van emmely
  3. Claudia Reumerman:
    20 oktober 2017
    jammer van de tegenslag maar idd ook dat hoort erbij. en dan ook nog van t padje afzijn na je slapie.. kan het me voorstellen, w.s had je het ook echt ff nodig die slaap.