Melk met een wolkje koffie!!!

28 september 2019 - Panajachel, Guatemala

Lieve Allemaal

Jassies...wat kan het hier regenen!    Nou zijn wij Nederlanders wel wat regen gewend, maar hier.......Nou ja ik wilde nog veel meer nattigheid beschrijven maar goed dat helpt niets..kortom regen en nog meer regen!

Ik zit nu in een klein hostel in een super aan je ogen pijn doende oranje kamer! Alles schoon maar tot op de draad versleten! Jaja..wel goedkoop! Om hier te komen moet je door wat gangetjes lopen, niet breder dan bij ons de achterpoortjes tussen huizen kunnen zijn. Zo ongeveer als een trottoir. Wel ruikt het hier heerlijk want de bakkerij is hier naast. Het brood gaat op kleine karretjes en wordt zo naar de hoofdweg gereden! Ik hoef dus alleen mijn neus te gebruiken om hier te komen.

Maar in alle eerlijkheid en buiten de regen om valt Guatemala tot nu toe erg tegen. Het is meer een slap aftreksel van bv Ecuador en Bolivia. Echt veel armoediger, en eigenlijk wat saai...Ik raak duidelijk verwend, alles wat hier te beleven valt heb ik al gedaan. En echt veel nieuws onder de zon is er ook niet! Ik wilde vanmorgen een boottochtje maken. maar pech.... ik was te laat...morgen dan maar! Veel meer is er ook niet! Dan doe ik daarna nog een poging om naar Coban te gaan beetje binnen in Guatemala. En dan denk ik dat ik het hier wel heb gezien!

Maar goed...nadat ik vanmorgen zeg maar de boot had gemist, ging ik op zoek naar iets anders.... en voor ik daar ook maar over na kon denken, ging het me toch plenzen... dus op naar de koffie...ook weer zoiets...dat is hier niet zo een twee drie gevonden!

Maar ik zou ik niet zijn....gevonden,zelfs met een mini terrasje erbij! Mmmmm doe mij maar een lekker sterk bakkie! Maar nee.......een mooie beker melk met daar in heel, in de verte een wolkje koffie...... En ja hoor het bleef plenzen.... ach dan maar iets binnen zoeken...Benen dan maar laten harsen....kon niets beters verzinnen!  Ondertussen is mijn haar geknipt ivm de regen mijn rug gemasseerd . En dat allemaal ivm de regen En toen ik buiten was stopte de regen...lekker stuk gewandeld, even geklets met een Engels sprekende man....Hij had nog een goeie tip om ergens te eten...want laat ik eerlijk zijn..die heerlijke straat tentjes...ook die vindt je hier niet.

Volgens mij eten ze hier kip met kip en wat kip met droog brood toe! En ook bijna geen vers fruit...echt jammer! Maar ja...het begon weer te plenzen en hozen echt niet normaal...dus deed ik net als de mensen hier...schuilen onder een afdakje! maar de regen bleef en stopte niet de straat kwam blank, en het water stroomde door de straten! Wouw....alles stond blank...stond ik daar op mijn stoepje! Geen zin in natte schoenen want het is hier zo vochtig die worden nooit meer droog!

Tja....wat doe je dan...hup mijn schoenen uit... en om mijn nek aan elkaar geknoopt..sokken uit en gaan...echt tot dik boven mijn enkels op weg naar drogere oord! Midden over de straat Het moet een koddig gezicht zijn geweest...mijn broekspijpen opgerold..schoenen om mijn nek en gaan! Op weg naar mijn hostel....natuurlijk regende het hier ook, maar goed....mijn schoenen waren nog droog! Ik kwam onder weg ook van alles tegen wat een mens maar kan verzinnen om droge voeten te houden...plastic zakken om schoenen..ook op blote voeten. een man die op conserven blikjes met touwtjes liep.

Hier kon ik onder het afdak zitten..oke de bank waar ik op zit, zit nog beroerder dan de bank bij Hans..(sorry Hans) Nou ja in alle eerlijkheid die in mijn caravan blinkt ook niet uit in perfecte zit! Maar goed daar zit ik ook nooit meer op!

Maar goed...... toen het weer even droog werd.....ben ik op mijn teenslippers....Ja Claudia daar zijn ze weer!!!

Ik dacht, ik laat de vakantiemacaroni voor wat het is, en ga op zoek naar het eettentje! En dat smaakte echt prima....Wat ik nou precies heb gegeten weet ik niet maar lekker... ik had bijna het bestek ook op gegeten! lekker met veel avocado en kaas, kip zwarte bonen....

En nu zit ik weer onder het afdak.... Met een bakkie zelf gezetten koffie,jullie te schrijven. Nou zoals jullie lezen niet echt spectaculair.

Dus morgen een dagje varen, en ja ja...met een bootje met een dakje..mij krijgen ze niet gek!

Liefs Elle

***** de foto's vinden is trouwens een verhaal apart. Ga naar de foto's zie boven aan de site.

Ga dan naar 3 maanden naar Zuid Amerika (waar ik natuurlijk niet ben)

Zet dan de oudste foto's boven en dan zie je mijn nieuwste foto's

Wie het begrijp mag het zeggen!!!

1. Thea:
    28 september 2019
    Lieve Elle nou in nl.is het dit weekend ook heel vochtig,en morgen heel winderig,dus dat hebben we gemeen,en ik geloof zeker dat jij er wat van maakt ook al is het weer nu niet je beste vriendin.zie je ook echt lopen met de schoenen om de nek en de broekspijpen omhoog😂😘
  2. Claudia Reumerman:
    29 september 2019
    regen.... idd dat ben je gauw zat... jammer dat t je tegenvalt maar je kan t wel " smakelijk" opschrijven... als echte beelddenker geniet ik er wel van!
  3. Ingrid:
    29 september 2019
    Jeej wat leuk om op deze manier met je 'mee te kunnen reizen'! Voelt net alsof ik er zelf een bet bij ben. En wat maak je weer veel mee in de korte tijd dat je nu weg bent. Jammer dat Guatemala tot nu toe tegenvalt. Hopelijk gaat dat nog veranderen en anders bedenk jij daar wel weer iets op. Het is in ieder geval een stuk spannender dan mijn kantoorleventje 😋
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen!
    Liefs uit een regenachtig NL 😘