In de kippenbus!!

25 september 2019 - Antigua, Guatemala

Lieve Allemaal.

Even denken hoor waar begin ik!

Oja.....uit Guatemala-stad was een belevenis op zich! Ik meng me graag onder de plaatselijke bevolking en let graag op de centen.

Dus koos ik voor de goedkoopste optie om de stad te verlaten...de Kippenbus zo noemen ze de bus hier echt.

Dat zijn oude Amerikaanse schoolbussen beschilderd in de meest mooie en bizarre kleuren!Sommige zijn super mooi en sommige spuug lelijk! Dus...even wachten en hup...spring erin, oeps...het gangpad zo smal dat ik met mijn rugzak niet zomaar door het zeer smalle gangpaadje paste! Dus kortom.. ik zat knel!! Maar goed even duwen en trekken tas in het rek, en dat allemaal terwijl we al reden he..tijd is geld!!!!! Man man...wat een gang had die bus...echt....een beetje erg snel...zelfs voor mij!

Iedereen vloog alle kanten op! Om te zorgen dat je niet door de bus zou vliegen zag ik dat de man naast mij, zijn voeten zo tegen de bank voor hem hield om zich af te zetten..dus dat deed ik ook maar! Maar al die mensen vlogen van de een naar de andere kant!! Iets eten of drinken en wat van het uitzicht genieten....vergeet het maar!

Totaal verwaaid, want ja hier houden ze van de ramen lekker open, vraag me trouwens af, of die wel dicht konden. Kwam ik aan. Maar goed wel een "gave "rit achter de rug en maar E1.17 lichter. Mijn hostel zoeken ging redelijk goed, dacht alleen dat het iets dichter bij het busstation was. Bleek nog een klein probleempje te zijn...hostel vol.....maar ....zo gaat dat hier...de overburen hadden wel plek! Dus woon ik nu gezellie samen met 3 oude mannetjes  en 2 oma's vraag me niet hoe dat kan! En een paar super kleine snert hondjes en  wat jonge mensen!  Ik bezit op mijn kamer en dat is voor landen als Guatemala best vreemd zelfs een stoel..die notabene beter zit als waar ik thuis op zit! Maar goed ik wijk af!

Even wat de stad in, maar best wel erg moe, wat gegeten, teenslippers die vergeten waren gekocht, en voor ik het wist was de dag voorbij! En lag ik vroeg onder de wol! jaja..speciaal voor mij is er een extra deken op gesnord.

Vandaag had ik een heel programma in mijn hoofd, maar dat is niet helemaal gelukt! Ik was net op weg toen mijn oog viel op een kapsalon. En besloot ik dat eerst maar even....haha..even ..dat is hier toch anders..tijd even en snel.....enzo. Mijn haar werd heerlijk gewassen en gemasseerd, en ik kon plaats nemen op een stoel....graag een stukje...ongeveer 3 vingerlengte er van af....en nee niet fhone want ik draag mijn haar meestal met een haarband in! En zo...dat krijg je als je Spaans niet echt best is...dan verlaat je de salon met een haarband, maar dan ingevlochten van je eigen haar....haarband zij ik toch!!! Tja....Ik vindt het geen gezicht.....maar het is wel praktische dus laat ik het maar even zitten. Toen nog wat ruïnes bezocht van super grote kathedralen uit de 17e eeuw...maar goed zoals Emmely zou zeggen...."het blijven ouwe stenen" Een grote kerk bezocht met weer....ik ben dat in Panama ook al eens tegen gekomen...een zwarte Jezus en nu ook nog  een witte Maria! Geen idee ik kan er nergens iets over terug vinden! Het maakt ook niets uit...het is alleen anders!

Toen op weg naar een uitkijk punt ver boven de stad, uitzicht op een vulkaan....Ik dacht hup....lekker lopen, maar toen ik de weg omhoog zag heb ik me bedacht. In de toek toek.....zoefde ik naar boven! Wat mooie foto's en weer naar beneden. Lekker ijsje gekocht...in een parkje gezeten.....en natuurlijk ik met mijn richtings- gevoel.....verdwaalt... tot ik tot mijn eigen verbazing hier in de straat stond! De tom tom..was allang uitgevallen, die blijkt stroom nodig te hebben! En eigenlijk was die nog verder van het pad af als ik!

Na even uitgerust te hebben, wat gaan eten, en bedacht om nog een dagje te blijven....ik hoef tenslotte niet te haasten.

Dus vertrek ik overmorgen naar Panajachel. Schijnt daar erg mooi te zijn. Ik heb me een ongeluk gezocht naar een bus, de kippen bus leek me geen goed idee. Dus ga ik met zo,n klein mini busje. Die rijd donderdagochtend om jaja...7.00 voor!

Nu ga ik de foto.s nog even proberen erop te zetten, en dan wordt het weer bed tijd!

Jullie horen snel weer van mij!

Liefs Elle

**** bedankt voor de berichtjes, dat blijft een klein feestje om te lezen!