Hee heeee...eindelijk toch nog vakantie!

5 oktober 2019 - Río Dulce, Guatemala

Lieve Allemaal

Oke...even 2 berichtjes wat snel achter elkaar.Maar dat komt omdat ik gisteren geen internet had.  Maar goed mijn vertrek uit Lanquin verdient de schoonheids prijs niet! Gut gut....wat een belevenis.....en dan bedoel ik niet wat leuk! Ik zou om 7.00 opgehaald worden door een truck.maar die kwam niet....Maar mijn minibus was al gereserveerd! En die wilde ik niet missen!

Kortom de eigenaar ging wat regelen...dat betekende uiteindelijk...ja echt er reed een truck voor bij met plaatselijke mensen erin. Tjok en tjok vol....En ik werd er ook nog bij gepropt! get...met echt niet te geloven 26 mensen stond ik want zitten kon niet, achter op een truck! Het is niet te beschrijven. Ik stond helemaal achter aan...en niet echt bang uitgevallen...maar ik vond het niet leuk!  Tegen mij aan gepropt stond een klein meisje helemaal onder de mazelen, en toen ik goed keek zag ik dat haar moeder ook de mazelen had! Wouww gezellie! We bumpten over de onverharde weg, geen vering meer in dat ding...mezelf vast houdend aan een stang..die eigenlijk net iets te hoog voor mij was..... Ik wilde echt naar huis....mijn hang naar avontuur beleefde zijn diepte punt!

Maar na ruim een half uur...10 verkrampte vingers...en een humeur van lik me vestje!( ik ook altijd...dat k.u.t. land....en meer van dat soort taal.) het is nix en het wordt dus duidelijk niets...kortom mopper mopper! Stapte ik totaal verfrommeld achter uit de klep!

Weer overgeheveld in een andere busachtigen en na een korte rit...ja hoor daar stond mijn bus nog...met daarin 5 mopperende israelierers...die stonden al meer dan een uur op mij te wachten! Wouwww wat een reis!

Maar goed we gingen.....en na een poosje werd het toch gezellig in de bus!De rit was werkelijk uren (dik 6 uur) achter elkaar op onverharde weg. maar mooi! echt super...we hadden echt een kanjer van een chauffeur! Hoge bergen op en af..langs ravijnen zo diep. Ik had mazzel en zat voorin!Onderweg nog een bizar wc verhaal...jullie kennen de ouderwetse plee zoals onze oma's vroeger hadden nog. Nou maar dan heel smerig en heel modern van plastic! ! zucht steun...zelfs mijn babydoekjes konden hier niets meer van maken!!Kon een beetje mijn  eigen gang gaan...voorzag de chauffeur zo nu en dan van een koekje en gaan. Benen op het dash boord en Elle voelde zich weer een beetje mens worden! Zo nu en dan had ik internet op mijn telefoon, dus ach..dan ook maar een hostel geboekt....ik had tenslotte geen haast. Zo kwam ik aan in Rio Dulce. Ik had ondertussen een mail terug van mijn hostel ik zou opgehaald worden met een bootje. Dat beloofde wat! En ja hoor...daar ging ik in een bootje..zonnetje op mijn toet! Zou het nu toch nog vakantie worden!

En ja....het werd vakantie.... ik werd opgewacht door een knul met een vrolijke toet, die honderd uit vertelde! En leuk daar...echt op een eilandje, koffie kwam eraan! kamer stond klaar. De vogeltjes vlogen af en aan! Zo...dat had ik echt nodig!

Lekker een nou ja douche...okee er kwam water uit de douchekop..... maar goed..wie maalt daarom...als het gezellig is!

En dat werd het....ik liep tegen 2 leuke meiden aan! Kwebbel de kwebbel...en er voegde zich bij ons nog een oude israelier..en het gezelschap was compleet! In Guatemala nog niet zoveel gelachen! En toen die jongen met die vrolijke toet er ook nog bij kwam was het hek van de dam!

Dus hebben we het plan gesmet om met z'n 4e naar Livingstone te gaan! per boot natuurlijk!

En nu vertel ik morgen verder.....Maar ik heb mijn plekje midden in de jungle gevonden...maar daar over morgen meer!

Liefs Elle

6 oktober 2019
    Mooie belevenissen, Elle. Geniet ervan! Lieve groet, Anastasia
  3. Corrie Van den Akker:
    6 oktober 2019
    Wouwww wat een verhalen weer zeg.
    Het moet wel heel erg zijn als jij naar huis wil.
    Gelukkig dat je het nu naar je zijn heb
    Geniet ervan. Hopelijk word het weer beter bij jullie. Hier is het in en in triest.
    Koud en regen.
    Groetjes Corrie