Door de bakkerij en op pad maar weer

4 oktober 2019 - Cobán, Guatemala

Lieve Allemaal

Even een paar dagen zonder internet.
De dagen daarvoor wel, maar gewoon niets leuks om te schrijven.
Guatemala valt tegen en blijft tegen vallen.

Maar even denken.
In Panajachel, ja daar kom ik geloof ik nu vandaan.
Nee daar ben ik wel geweest.
Was wel aardig....gezellig bij een boot toer tegen een japanse aan gelopen. En samen de tour over het water gedaan. Zo nu en dan was het even droog.
De boot had gelukkig een dakje en wat zijschermen zodat we tijdens de regen niet zo nat werden.Ook zij vond Guatemala tegen vallen!
Mijn hostel was er weer een van een bijzonder soort!
Mijn kamer was zo vreselijk oranje dat het na 2 dagen zeer deed aan mijn ogen.
Het licht moest ook konstant aan, want voor mijn deur was een afdak, prima tegen de regen. Maar het maakte de boel wel er g duister.
En licht bestaat hier alleen uit zo'n super fel licht, dat ook dat weer zeer gaat doen aan je ogen!
Gut gut.... ik wordt een zeikerd geloof ik!
Wel was het zeer goedkoop, en liep er ook nog gezellig een konijn in het rond!
Daar schrok ik me dus een hoedje om toen ik in de nacht ging plassen en hem plots tegen het lijf liep... ik dacht get get.... een rat!
Moet je jezelf voor stellen, ik getooid met zaklantaarn, kom in botsing met een konijn!
En daarbij opgeteld , dat mijn kamer super schoon was, daar kan ik echt niets over zeggen, maar de rest niet echt.
Overal bladeren voor dat konijn, her en der een muizen poepje. En ook nog eens een eekhoorntje en een duif in een niet echt schone kooi!
Dus ben ik daar vandaan, vertrokken.
En zelfs het verlaten van de hostel was even een probleem, ik zou om 8.00 opgehaald worden aan het begin van de straat.
Nou ja straat...is de sleutel van de poort kwijt!!!
Ik was die nacht duidelijk de enige gast en hebben ze de poort op slot gedaan!
Kortom...na veel zoeken, de hele familie opzoek...maar geen sleutel!
Uiteindelijk via, de buren een bakkerij..over een hekje...door een paar tuinen vol natte was, en een giga berg troep, stond ik weer in het gangetje!
Gelukkig komt hier nooit iemand optijd, dus ook de bus niet!
De reis was super leuk, echt zoals ik dat graag doe, het grootste stuk over zandpaadjes, grote afgronden.
 Onderweg plassen, achter een bergje gezellie samen met de andere vrouwen uit de bus! De onbesproken regel is duidelijk.
 de vrouwen gaan eerst plassen en daarna de mannen!
 Een uur moeten wachten, omdat er een stuk berg naar beneden was gekomen.
Jammer genoeg wel wat toertisten in de bus, maar allemaal gezellig met hun mobiel in hun handen en de oortjes in!
Alleen nog een hongaarse jongen waar ik even mee heb gebabbeld!

Zo werd ik rond 19.00 in de druipende regen...alweer afgezet bij de hostel.
Hostel was wel leuk, maar weinig toeristen.
Ik had een heerlijke kamer boven op het dak.
Maar goed ook daar komt de regen gewoon naar beneden!
En niet zo'n klein beetje ook...met bakken!
En Coban..zelf...ach wat leuks gekocht op de markt.
maar weer geen terasje of een gezellig park. lekkers eettentjes....gewoon armetroef!
heb 2 parken geprobeerd, maarrr nee niets waar ik vrolijk van wordt!

Dus ik ga maar weer verder.

Liefs Elle

1. Thea:
    4 oktober 2019
    Yes daar is ze weer,Elle volgens mij heb je heimwee naar een bepaald iemand😂uit jou verhaal die altijd positief is merk ik nou dat het wat minder is en natuurlijk kan het aan het land leggen 😉maar ga er wel van genieten,lieve groet van Thea
  2. Claudia Reumerman:
    4 oktober 2019
    ah heerlijk elle verhaal, als je erinzit (oranje kamer...verdwaald konijn enz) niet geheel 5 sterren maar je kan t wederom leuk verwoorden. en dat is nu eenmaal jou ding... je komt nog eens ergens! om droog te zitten hoef je niet naar huis te komen! xx