In vrachtwagen colonne naar Mancora!

16 oktober 2017 - Máncora District, Peru

Lieve Allemaal

Wat ik nu weer mee heb gemaakt! Ongelofelijk.
Maar goed gisteren...eerst maar eens aan de was, ja zo veel heb ik niet bij me en mijn vest zag er niet meer zo schoon uit!
En ik kan daar toch echt niet zonder!
Daarna alles her en der opgehangen, aan de bomen enzo. Aan mijn balkon en overal waar maar zon was. Wel een echt Reumermannen gezicht..wij en was!
Toen een uurtje of wat heerlijk aan het strand..heerlijk helemaal alleen...en maar lekker mee zingen met mijn muziekje! Toch niemand die mij hoorde...dat hoop ik tenminste!
Tot ik de zon weer voelde branden!
Toen met de toek toek..leuke knul trouwens!
Naar het zeg maar dorp! Zo leuk iedereen ola...roepend, en ik maar knikken en zwaaien!
Toen ben ik met een trap..jajaja...255 trede naar boven gelopen een berg op! Daar stond een vuurtoren. En na de tunami is er langs de kust hier overal van die trappen naar boven gemaakt. En staan er in het hele dorp borden, dat mensen bij evacuatie daar heen moeten! Ik hoop dat de mensen regenmatig oefenen want dat was me nog een hele klim!
daarna weer terug, beetje gemuts maar niets bijzonders. Filmpje op you tube gekeken!
Lekker in mijn hangmat gehangen!
En mijn bed in gekropen, want vandaag moest ik weer met de bus mee!

Zo kon het gebeuren dat ik vanmorgen voor de hostel op een steen, met mijn rugzak op, op de bus zat te wachten.
Nou is dat niet zo als bij ons...hij komt om zo en zo laat..nee je gaat zitten en dan zie je wel! Wij Nederlanders kennen dat niet!
Maar goed ik wen al! Zit daar lekker mijn boekie te lezen! Ik heb alle tijd!
Kijk zo nu en dan eens!

Plots stopt er een giga truck....en niet een maar 4!
Deur zwaaid open! Zo...waar moet je heen?
Euhhh..jaja.... euhhh mancora!
Stap in...gaan wij ook heen! O...ja.. ja wat nu!
Ach... ik ben in gestapt... beetje maar goed, wel gratis toch!!!
Zo werd mijn rugzak in de cabine getrokken en ik er achter aan!

Daar zat ik de koningin..van de budget.
De truckers starten weer en gaan......
Leuke vent, vader van 2 kindertjes, rijd van Ecaudor door Peru en dan naar Colombia!
Altijd onderweg! Wat de lading was...geen idee!
Zo tufte we gezellig wat kletsend, door de schitterende natuur!
Wat zat ik te genieten! tranen in mijn ogen...zot.....wat doe je nu weer!
Stopte onderweg..voor een of andere kontrole van de lading...4 super grote trucks achter elkaar! Ik vond het heel bijzonder! Volgens mij werd het olie pijl ergens nog even bij gevuld! na een uurtje of 2 kwam Mancora in zicht... nog 17km.
Stopt weer de hele collonne..... blijkt er maar 1 vrachtwagen door mancora te mogen...en ja niet die van mij!
Oef...sta ik daar dacht ik even....maarrrr verkeerd gedacht... ik werd over geheveld.
Hup in een ander monstertruck...en op naar mancora!
Nu een gele. En gaan..zo de stad in.....tot 700 meter voor mijn hostel.
De rem ging erop...en ik kon uitstappen!

De chauffeur moest door...geen tijd voor een colatje of zo!
Dit is dan weer zo'n moment he... dit is nou dat reizen...dat trekt mij nou zo!!

En zo kon het gebeuren dat ik na een klein stukje lopen aan kwam in mijn hostel!
Recht aan zee. Mancora is een leuk stadje of dorpje ik weet het niet.
Flink wat bedrijvigheid hier...en wat toeristen!
Ook wel weer even fijn!
Hostel ziet er leuk uit, erg hartelijk en heel goedkoop!
Dus mijn kamer is echt alleen een kamer en niet aan de zeekant. maar dat geeft niets!
En..dat is wel fijn, het is heel schoon.
Jammer genoeg kan ik hier niet koken, ze hebben een keuken waar je kan bestellen!
Tja...dat vind ik niets.

Lekker wat rond gelopen en wat te eten opgesnort!
ja hoor....dat kon ik niet laten, zie ik edammer kaas....heel duur natuurlijk in verhouding met bananen. maar goed ik had al 10 sol uitgespaard met de bus!
En om eerlijk te zijn ..ik kan geen banaan meer zien!
En ...een x moet kunnen toch.
Zo zat ik lekker op een bankje in een parkje even te genieten van 2 bolletjes met kaas. Waar een mens al niet blij van kan worden!

Morgen moet ik erg vroeg uit de veren.
Ik vindt het toch niet kunnen, dat ik de dolfijnen hoor...maar ze niet kan zien!
Dus morgen ga ik met een boot de zee op om ze ook te zien!
Ik schijn ook met schildpadden te gaan zwemmen, dus ik ben benieuwd!
Moet wel om 6.15 klaar staan...dat is dan weer wat minder.

Dan ga ik nu de foto's erop zetten.
Wat drinken en richting mijn bed.

Liefs Elle

1. Karin:
    16 oktober 2017
    Jeetje Elle wat een belevenis! Op de eerste rang naar je bestemming en wat super aardig! Kan me je emotie voorstellen, het is een cadeau. Dat uitzicht met de bergen op de achtergrond, schitterend! Heel veel plezier straks op zee!!!!!
  2. Thea:
    Hoi Elle,je krijgt ook alles voor elkaar gratis vervoer,en dan ook nog een lekker broodje kaas,ja en dat vroeg uit je bed dat is niks voor jou maaaar dan krijg je wel (hoop ik voor jou)je dolfijnen en schildpad foto’s.Veel plezier maar weer.💋
  3. Anastasia Marneth:
    16 oktober 2017
    Wat een super stoere vrouw ben je! En wat een mooie avonturen! Veel plezier met de dolfijnen 😀
  4. Claudia Reumerman:
    Ohhh elle wat leuk die trucks ik zie dat vaak op tv wanneer klaas disco verry kijkt en jij stapt gewoon in!!! Lekker hoor kaas na weken banaan( mijn watsapp toon) hihi ! En... de schildpadden heb je niet alleen gezien ook tussen gezwommen.. heerlijk!