Op stap in Arequipa en Cusco!

31 oktober 2017 - Cusco, Peru

Sorry mensen maar wat een rot site.

Nou staat mijn laatste bericht weer op de 2e. Ik wordt er erg kriegel van!

Lieve Allemaal

Jeetje wat gaat de tijd toch snel. na een dagje. rond lummelen in Ica. Ik ben nog even naar een soort van bijzonderheid geweest.De boom met de 7 koppen! Vroeger dachten ze dat ze geneeskrachtig waren.
Nou...ik vond het een vuilnisbelt..kan er niets van maken. Gezocht naar de 7 koppen maar kwam niet verder is 4. Alles was smerig en er was niets...een versierde boom en een grappig restaurant aan de overkant dat was het.Ik kon tot ik naar de bus moest in mijn kamer blijven dus lekker op mijn zitje gezeten! Goed geslapen in de bus, en in Arequipa aan gekomen.
Wat een leuke stad, veel te zien, maar een hostel van niets! Echt helemaal niets, geen reet aan, kom ik met wat eten voor de avond zit de keuken op slot. En blijk ik, geheel op een diep slapend persoon na, die op een bank ligt met de tv aan! Geen gasten niets. Maar goed, dat voor 1 x en ik kon gewoon slapen bed was schoon, en klaar! Ik heb lekker een city tour genomen. Lekker zitten en her en der eruit. Kon voor 2 uur, ik dacht dat is mooi! dat is niet zo lang. Zit ik  achter een gezellige vent, die samen met zijn 90 jarige moeder een dagje uit is! Ze had een hoedje op.. echt leuk! Hij Roberto woont in de VS en komt 2 x per jaar naar zijn moeder. Kwebbel kwebbel....geen tour van 2 uur maar van dik 5 uur....
Gezellig met Roberto en zijn moeder gegeten! Weer eens wat anders geproefd enzo!!!???Ieder weer zijn weg.... tot ik in mijn eentje door de hostel sjokte met mijn water koker... hoor ik de bel...de slapende dame deed niet open, dus ja dan doe ik het maar... en wie stond daar..
.Roberto! Was erg gezellig, en ik ben heel charmant in het donker weer tot de voordeur gebracht! Was leuk.
Volgende dag beetje kijken 2 musea bezocht... interessant naar de kathedraal geweest. Enzo enzovoort..... avonds in de bus een gezellig Belgische ontmoet.
We zaten met een jongen tussen ons in helemaal boven vooral in de bus! Dat is toch zo leuk he..zit je daar... de jongen had cake gebakken door zijn moeder bij zich...Die smaakte prima...de Belgische Tatjana had chips en ik babydoekjes. De bus stonk nm naar ...nee dat zeg ik maar niet...en de wc was ook al niet helder...dus we deelde alles wat we nodig hadden!En daar gingen we omhoog..

Cusco ligt nm op 3500 meter hoogte! En echt.... halverwege ging het even sneeuwen...de weg wit... en koud.... koud dat we het hadden! En racen dat ze doen hier echt...dat er maar zo weinig gebeurt is een wonder.  Maar wat is het hier mooi! Echt heel mooi, kleine smalle straatjes En echt heel gezellig Alle straten moet je bijna beklimmen, hoge trappen maar erg mooi!
Na wat gedoe...de hostel die ik had besproken bleek niemand thuis.
Maar bleek ook wel erg ver klimmen. Dus terug naar de stad, en naar een ander.
Daar zat de Tatiana ook, en hij is duur maar erg goed en gezellig. het is een zuster onderneming van die leuke in Lima.

En...heel fijn.... het is hier s'avonds natuurlijk koud...jaja ik heb een elektrische kacheltje op mijn kamer. Wat een genot.
Ik heb wat last van de hoogte, dus ook maar aan die vieze coca bladeren! het is werkelijk vies..maar goed is wel wat dat op een natuurlijke manier helpt. Ik maak er ook thee van met wat gember en dan is het wel te drinken!
Ik was het gisteravond spuug zat dus ik lag heel vroeg in mijn warme bedje!
We gaan zo ontbijten en samen een dagje op pad.

Nu vandaag..Tatiana schuift net aan, die heeft slecht geslapen want ze lag op een veer!
Dus ik ga even onder de douche, en dan erop uit!

Liefs Elle

1. Claudia Reumerman:
    2 november 2017
    leuk ook dat je zoveel contact hebt met verschillende soorten mensen!
    en jij sjokt wat af met die waterkoker! stopcontacten zijn daar zeker zeldzaam.