Schildpadden eieren voor mijn hut!

1 oktober 2017 - San Lorenzo, Ecuador

Lieve Allemaal

Ik heb weer helemaal mijn hutje gevonden, hoe doe ik dat toch iedere keer! maar goed gisteren. Een niks dagje. mijn hotel viel erg tegen, maar ik kon er wel tot 13.00 in blijven. Dan maar even lekker in ruststand, uitgebreid onder de douche was er niet bij, want mijn "dure"hotel gaf geen warm water! Het ontbijt, was alleen wat roerbak ei met 1 broodje en zo weinig ei dat je brood overhad! Geen succes, wel lekker dicht bij het centrum!
Dus dan maar een spaanse serie op de tv kijken, kan nooit kwaad!
Rond 13.00 alles in de rugzak, en beneden in de hal gezet!
Ik had op het internet gezocht naar de trein die van Ambato een leuke rit zou maken, maar niet te vinden, dan maar naar het rein station.... ach jeeee ging maar 1x per dag en was al vertrokken..balen!!
Ambato is best wel aardig maar..... De super maar eens in, zie ik daar een waterkoker met goede stekker,
En dat ding van mij werd oud..deksel was kapot, lampje deed het niet meer, en... ik moet nog bijna 3 maanden. Hup...voor die prijs...niet echt heel goedkoop, maar wel 1 die ik graag wil.
Ach en als je dan toch geld uit gaat geven, hup...een paar nieuwe onderbroeken van al die handwasjes worden ze steeds wijder! Ach dan ook maar even langs de schoonheidssalon, al het overtollige haar weg...voeten en handen weer netjes en voorzien van een kleurtje...

Rond 19.00 mijn rugzak opgehaald en richting het busstation.
Alles volgens plan om 20.00 zat ik in de bus, ruim netjes tv erbij. Dat ging wel lukken. Maar toen...ging de airco op VRIEZEN.... wouww wat koud! Wat heb ik het koud gehad, met mijn drie truien over elkaar sokken aan, sjaal om vest met capusjon. Werkelijk ik bevroor bijna! En dan...dan duurt 9 uur in de bus een tijd, van slapen kwam niets! Mensen gingen het vragen maar het hielp niets het bleef steen en steen koud! Er waren duidelijk ook wel mensen die dit wisten, die zaten met ijsmutsen en dekens!
Om 6 uur vanmorgen stond ik op de wind op het perron een beetje warm te worden.
Maar veel tijd was er niet , want mijn bus naar San Lorenzo kwam er al aan!
Ik heb het in de bus...die trouwens vreselijk stonk naar goedkope luchtverfrisser licht zien worden.
Plots stopt de bus....San Lorenzo...........euhhhh...Ja...die kant op lopen dan kom je er vanzelf!!! Sta ik daar...bepakt en bezakt...in de middle off nowher! Om kwart over 7.. nou ja foto gemaakt en lopen dan maar...................iiiiiiiiiiiiii....er stopt een super grote vrachtwagen...3 mannen erin!! Of ik wist waar ik moest zijn...gelukkig wel....oooo klein stukkie lopen berg af, dan links het strand op en daar ergens...zoiets!

Nou dat was ook zo....maar alles nog in diepe rust.... ik in de hangmat voor zeg maar de vesting... Maar ik kreeg trek in koffie dus waterkoker uit de rugzak koffie gezocht in de zak, een stopkontact.. en zo stond ik met de waterkoker in de hand uitzicht op zee. Te wachten tot het water kookte. bakkie mee naar de hangmat...en moeders zat!
Om ongeveer 9.15 kwam er beweging in de vesting, kamer was snel geregeld.
En zo stond ik in mijn kort broek.. aan het strand!

Ik heb een super simpel onderkomen, echt een bed en een badkamer zonder deur...maar wouw...wat een uitzicht! Net hier voor de deur, liggen schildpad eiren. lint erom heen, want die zijn beschermd.! de schildpad is trouwens een van de eerste bewoners van de aarde, en de enige die de dinotijd hebben overleeft!
En lekker rustig hier ...echt heel mooi!

San Lorenzo is echt een dorpje naar mijn hart..iedereen roept al van verre Ola....Vriendelijk.
Het dorp is herstellende van de aardbeving hier in april vorig jaar, erg veel doden. Boven bijna elke huisdeur hangt wel een herdenkings plaatje van iemand die het niet heeft overleeft. Ook de school is leeg...er waren na de beving te weinig kinderen over! Erg he!
Ook staat hier veel te koop veel mensen willen weg of zijn nooit meer terug gekomen! Het kerkhof is uitgebreid, met vele graven!
De staat is nu bezig de straten weer aan te leggen Veel braak liggend grond waar ooit iets heeft gestaan. De natuur heeft het weer terug genomen!
Her en der hele enge grote geulen in de grond. En volgens de mensen hier volgt het water nu een ander pad, onder bruggen is geen water meer!
De bomen en planten groeien als nooit te voren!

Kortom...hier hou ik het wel even uit. Ik zit nu buiten voor mijn hut, stoel gezocht voor mijn oude kont. Koppie thee erbij, Erg laat zal ik het niet maken.ben doodmoe!
Ik heb net een extra deken gehaald, want mijn hut heeft grote gaten!
En ja daaaag...weer geen wamt water, nou mooi niet... ik heb heb oude pan opgesnuffelt, en ga zo een beetje water koken zodat ik me warm kan wassen.... ik blijf niet aan de gang...
Morgen ga ik denk even naar Manta met de bus.
Jullie horen wel weer van mij!
Ik ga soppen!

Liefs Elle
Oja... mensen dat moet ik nog even kwijt.... ik heb nm een paar SUPER COLLEGA"s
Zo... dat moest er nog even uit!