Veel grens gedoe enzo....

14 oktober 2017 - Zorritos, Peru

Lieve Allemmal

Poe...dat was even zuchten vanmorgen! Ik dacht... het zo makkelijk voor mezelf gemaakt te hebben. Een hotel nog geen 500 meter van de grens!
Daar sta ik bepakt en bezakt, bij de receptie.
Ach...waar zit het grenskantoor, makkelijk als ik dat weet, scheeld zoeken toch!

Nou daar kwam het...hoe kan een mens het bedenken!
Dat zit 17 km verderop! Hee nee het grenskantoor met de douane enzo! Voor een stempel! Ja..Sinjorita dat zit 17 km verderop! Dat zit niet bij de grens!
Oeff kan ik de bus even nemen...nee mevr dat moet per taxi!

Grrr nou ja een taxi dan maar!
Kom ik daar.....staan er zeker 100 mensen in de rij! Ze stonden buiten!
Ach nee... het is niet waar. Nou dat was het wel!
En ja hoor....2 loketjes... nou dat zou wel even duren!
Kortom een uur later verliet ik het kantoor, dat echt ergens in de midle off nowhere staat! Getooid met 2 stempels in mijn paspoort.
Nou toen maar weer terug, gelukkig mocht mijn rugtas bij het hotel blijven!
Dus die weer opgehaald, een toek toek... en gaan!

Ik moest erg lachen in mezelf... had er de pest in maar toch!
Ik zie het in Nederland al gebeuren. Je wil bij België de grens over moet je eerst in Maastricht,Met een taxi  een stempel gaan halen.
 Dan met een taxi weer terug!
Dan een toek toek nemen tot de grens... die lopend over met al je spullen!

En jullie dachten dat ik toen gewoon de bus kon nemen!
Nou echt niet.......
Bus station is 15 km van de grens verwijderd! Tja.. ik werd het al wat zat.
Wat een logica.....zucht steun.
Nou kost het hier geen drol...maar toch tijd en tijd en nog meer tijd kost het!
Wat een geluk dat ik 3 maanden de tijd heb!
Dus dan maar een taxi colectiva kortom met 7 personen in een taxi en gaan!!
Ach met de dames achter in de taxi en 2 kinderen die net nieuwe kleren hadden gehad, was best wel gezellig.
Maar goed aangekomen in Zorritos, even een pin automaat en klaar.
Hah.... een pin automaat....echt niet! Die hebben ze hier niet!
Dank je wel lonely planet!!Met je overal....nou hier niet!
Nou ja... ik zie wel...dus zo arriveerde ik bij mij hotel...in de toek toek met hooguit 10 euro in peso in mijn tas!Maar ach.... hier niet echt een probleem... ga je morgen toch even terug naar Tumbes! Wat baalde ik zeg getver.

Mijn hostel is weer zo'n plaatje... ik ben daar duidelijk wel goed in!
Ik heb een hutje van leem en bamboe, zij noemen het een bungalow...maar dat gaat mij dan net weer te ver!
Met een balkonnetje zo aan het strand, wat bomen ervoor en een heerlijke hangmat.
Als je naar de wc gaat moet je eerst de wastafel kraan aanzetten, dat water loopt dan in een emmer, en daar kan je de wc mee doorspoelen.
Maar het heeft wel wat! Het water kun je niet drinken want het is zeewater.
Op de wc wel oppassen want die staat los op de grond!
gelukkig geen gat in de grond! dat hangen ben ik altijd snel zat.

Zo kon het gebeuren dat ik een half uurtje later, in mijn tangkini aan het strand lag.
De krabben zijn hier zo groot, dat ik maar een eindje verder op ben gaan liggen!
Er schijnen ook dolfijnen te zwemmen, nou het is nu donker, dus wie weet morgen!

En omdat ik geen banaan meer kan zien, heb ik lekker nou ja...bruinbrood...laten we het op tarvo houden. Gekocht en lekker met dik jam opgepeuzeld!
Ik had ook al nescafe oplos koffie gevonden en een blikje met melk.Dus hoe simpel ook, ik heb het er even van genomen.
Ik blijf hier nog een dagje en reis dan verder naar Mancora dat is volgens Manuel erg mooi!
Het is hier niet zover vandaan. En dan zal ik maar weer eens een nachtbus nemen. Om wat op te schieten.
Morgen hou ik een relax dag...ik ga lekker op het strand hangen.
Nou ja....al mijn dagen zijn lekker relax oke...vanmorgen even niet....

Ik ga maar eens terug naar mijn hut, en in mijn hangmat liggen!
Ik heb een boek gedownlood van Sjaak Bral,erg leuk.
En reuze handig. Dus als er iemand nog een leuk boek om te luisteren weet, ik hou me aanbevolen.

Zo... ik heb geslapen als een os...schok net om over half 9 wakker.
Gisteravond heb ik de dolfijnen gehoord, maar het was donker, dus niets gezien!
Vandaag lekker naar het strand.
En...kijken of ik een wasje kan doen!
Dat is eigenlijk mijn drukke programma voor vandaag!

Nu even kijken hoe ik aan een ontbijtje kom!
Ik zit nu even bij het "restaurant" want alleen hier is internet!

Liefs Elle

1. Karin:
    14 oktober 2017
    O El wat een plaatje je nieuwe stek! Echt zo leuk! Je hebt er inderdaad een neus voor.
    Wat een verhaal ook weer over de grens.....misschien op dat moment niet zo leuk maar je hebt er wel nog een bijzondere ervaring bij.
    Ben benieuwd naar Manuels tip, dit is al zo mooi. Hoop dat we in je volgende verslag lezen dat je dolfijnen hebt gezien.
    Geniet van je dag en goeie reis morgen. Doeiiii
  2. Claudia Reumerman:
    15 oktober 2017
    Ja hun logistiek is idd beetje raar! Ff baal maar weer gauw vergeten! Nu nog even genieten van rennende krabben en springende dolfijnen! X