Wat een geweldige dag!

1 november 2017 - Cusco, Peru

Lieve Allemaal

Och och....het kan maar niet op.... wat een dag!
Vanmorgen zijn Tatiana en ik er op uit getrokken.We hadden gezocht naar een tour, maar gut toch wat duur voor ons zuinige mutsen!
Dat konden we zelf wel goedkoper. En ja hoor... de dames hebben het lekker goedkoop gedaan, en.... veel en veel mooier dan de tours !

We zijn naar de collectievo gelopen, een soort klein busje dat je brengt waar je wil zijn. maar vaak met een omweg, omdat iedereen die die kant op wil instapt en af wordt gezet, en de bus vertrekt pas als hij vol is!
Wij wilde naar de zoutmijnen, dat is zo'n 40 km van Cusco .En naar Maras dat is een leuk identiek dorpje.
Het werd eerst Maras, was erg simpel maar leuk, daar zagen we een schattig winkeltje waar Tatiana graag zout wilde kopen.
Maar eerst maar eens rond kijken. Uit eindelijk bleek dat we via een schitteren pad naar de zoutmijnen konden lopen, berg afwaarts dus goed te doen.

Wat hebben wij genoten, wat was dat mooi...daar kan die machu Picchu niet tegen op!
En...geen hond te zien...nou ja 1 amerikaan die van trekkingen hield deed de weg precies anders om dan wij!
Wat was dat schitterend, een nog niet door toeristen ontdekt pad... wouwww!
Heerlijk op ons gemak, helemaal samen....heel heel bijzonder....wat was dat mooi.
Uiteindelijk kwamen we boven de zoutmijnen uit. En terwijl de toeristen voor veel geld daar achter elkaar aan liepen keken wij van boven af,een schitterend gezicht!
En... geen kaartje hoeven kopen, zaten wij eerste rang! Koekje en een mandenrijntje erbij. Wat was dat genieten!
Terug was wat moeizamer de toeristenbussen wilde ons alleen voor veel geld mee nemen!
Maar uiteindelijk vonden we een collectivo vol mannen en wij mochten ook wel mee, 2 mannen gingen wel in de klep achterin! En weer begonnen we aan een schitterende rit.
Toen even terug, Tatiana wilde zo graag het zout. Beker slappe koffie gedronken.( 2 bekers vol voorE 0,25)
En een colletivo gezocht.

Jullie geloven het nooit...stopt er een schitterende auto, super nieuw. En wij kunnen instappen... Michel Jackson aan...en gaan...niemand werd meer opgepikt, dus we hadden de auto privé...

Zo zoefde we samen met de ogen op een steeds kleiner kiertje door schitterend Peru.
Wat een belevenis weer... hoe kan ik het zo treffen!
Reden we ook nog recht voor de hostel, dus hup wij eruit!
Snel...heerlijk gegeten, want we hadden echt trek..
Niet te geloven he....E2,50 een 3 gangen menu..een groot bord soep...salade en een bord met een kop erop met kip en rijst en aardappel! Zelf gemaakte thee toe!

Toen zijn we naar San Blas gelopen een leuke wijk met hele en dan bedoel ik echt hele nauwe staatjes. Daar vindt je nog een inca muur, en winkeltjes veel om te bekijken. Chocolade geproefd hieruit de streek... erg lekker... en ja de grote reep is al op!

Toen op ons tandvlees terug!
Wat thee gedronken.
Toen ben ik mijn reis wat verder gaan boeken, want ja ik schiet niet erg op!
Maar... ik boek hier morgen nog 1 nacht bij, en... vertrek dan overmorgen vroeg in de ochtend naar de luchthaven hier, en vlieg naar La Paz in Bolivia.
Dat is maar een uurtje vliegen, maar het scheelt mij 3 dagen reizen!

En nu ga ik na deze geweldige dag, een douche nemen en het kacheltje nog even aan sjorren en dan lekker naar bed.

Wat een geweldige dag!

Liefs Elle

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thea:
    2 november 2017
    Schitterend weer Elle,en wat een mooie foto’s.
  2. Karin:
    2 november 2017
    Nou je hebt niets teveel gezegd, jee wat ontzettend mooi daar zeg! Echt Wauw! Plaatsje ook erg leuk. En zo gezellig net zn 2tjes, heel erg leuk.
    Dus nu bijna op naar land nummer 3, je krijgt echt nog haast ;p
    Geniet van je laatste dag en nacht Peru. Voor morgen een goede en relaxte reis!
  3. Claudia Reumerman:
    2 november 2017
    wat is dit weer een geweldig verhaal!!!! extra genieten, zeg altijd.. leuk een claudia prijsje maar jij kan er ook een elle prijsje van maken en daardoor extra genieten, heerlijk !!!!!
  4. Brennie:
    2 november 2017
    zie ik daar nu sokken in sandalen.........o my god
  5. Sue:
    3 november 2017
    Wat een geweldige ervaring!!! Ik heb bewondering voor jou. Zo in je eentje... Maar ja, jij bent in die verre, vreemde oorden nooit alleen...
  6. Corrie Van den Akker:
    3 november 2017
    Tjonge jonge wat een verhalen weer. Prachtige foto,s. Wat een mooie natuur. En zo wisselend allemaal. Aan de ene kant de rust, aan de andere kant de drukte.
    En dan tussendoor ook nog even vliegen om op je volgende bestemming te komen.
    goede reis maar weer. We kijken uit naar je volgende belevenissen.