Alles op het gemakje!

5 oktober 2017 - Salinas, Ecuador

Lieve Allemaal

Maar weer eens een berichtje van mij, Ik leef heerlijk in gemak stand! Ik heb mijn leuke hut in San Lorenzo weer verlaten! Ik heb 3 avonden zitten staren in de hoop een schildpad aan land te zien komen, Of eieren in het zand uit te zien komen. En ja natuurlijk er zijn ergere dingen dan met een kopje thee op een heerlijk stil strand te zitten. met de zwoele wind om je oren! En het heerlijke geluid van de golven! Maar goed na 3 avonden was het wel genoeg, en had ik het dorpje wel gezien. Was nog een dagje naar Manta gegaan, leuk even over de boulevard maar ach.... lekker gegeten! Bijzonder hoe ze daar alles in anderhalf jaar tijd weer opgebouwd hebben!

En een super dure terug reis...want er ging geen bus meer terug! Ik balen....maar goed kan gebeuren. Wie kan er nou bedenken dat er na 17.00 geen bus meer terug gaat. Als hij wel s'ochtends om 6.00 rijdt!

Maar goed net toen ik de ochtend van vertrek op zoek was naar water, er was nm geen water of elektriciteit meer! Liep ik een vrouw Lena tegen het lijf, ze kwam uit Zweden en wilde naar Pueorto Lopez. Nou dat kwam mooi uit ik wilde naar Salidas.

Dus dan moesten we allebei de bus naar Santa Elena hebben! Zo liepen we dus samen in de regen.. jaja regen de berg op om op de bus te wachten! Gelukkig duurde het niet lang en konden we er in springen, want echt stoppen doen ze dan niet! Even fijn gebabbeld, ze bleek ook jaren in de thuiszorg gewerkt te hebben. Nou voor we het wisten moest ze de bus al verlaten, want ze was er!

Voor mij duurde dat nog een uurtje of 2 maar dat gaf niets...lekker muziekje in mijn oren. Jas aan sjaal om sokken aan... ik ben klaar voor de kou! Gelukkig werd het onderweg droog! Jammer genoeg geen foto's van onderweg want de ramen van de bus waren vreselijk smerig! toen overstappen. Dat was even zoeken, bussen binnen de terminaal bussen buiten....Vooral nergens borden... Maar goed zolang ik Elle heet vindt ik het well!

Bus 11 En ja...en nu.. ik wist nog bij de supermax dan nog 6 minuten lopen..google verteld alles. Nu moet je dat allemaal nog onthouden!

Na een paar dorpen zie ik plots....jaja de supermax....hooooo Ik wil der uit.... Nou dan zit de hele bus gelijk op het puntje van zijn stoel..want remmen!! En ach...het was even zoeken dat gemuts ook met links en rechts..

Ik verblijf nu bij jonge mensen thuis. Hij is leraar Engels en zij geeft thuis speltherapie aan kinderen met een beperking! Erg veel te kletsen samen dus! En ach..als ik er dan toch ben..kan deze ouwe rot in het vak toch ook wel even kijken! De shantalla massage is gelijk een schot in de roos! Ik moest even heel diep in mijn geheugen maarrr...gelukt! En...door gegeven natuurlijk! En  Anouschka.. ik kom toch weer eens in de her....

Maar vanmorgen eerst maar eens de fiets gepakt. Wat rond gefietst..het is gewoon een leuk dorpje. vriendelijke mensen.Want sta niet te lang op de hoek van een straat even te bedenken waar je heen wil, want er komt wel iemand aan om te vragen waar je moet zijn! Ik ben naar Liber en nog iets gefietst, ijsje gekocht.

En naar een lief vissersrplaatsje  lekker wat rond gekeken, en ach ja...natuurlijk weer tegen de richting in gefietst!! maar ach...toerist he..die komen hier niet zo vaak! Geprobeerd de pelikanen die rond de vissers boten vliegen op de foto te zetten, maar dat lukte niet!

Gisteravond mee gegeten, zoals wij veel aardappelen eten, zo eten ze hier veel bananen..ze hebben vele soorten, gisteravond waren ze gebakken en geplet weer gebakken dan zout erop! En dat dan bij je vlees en salade!

Ze doen hier werkelijk alles met bananen koken bakken grillen, gezoet, gezout gezuurd. op een stokje met chocolade en spikkels! Als chips en natuurlijk uit het vuistje!

Nou zoals jullie zien doe ik niet zo heel veel, lekker veel  sfeer opsnuiven,beetje rond kuieren. Tja... kan nou eenmaal niet constant avonturen beleven! ik vindt het hier wel gezellig dus ik weet nog niet of ik door reis! Ik hang wel lekker zo in mijn hangmat! Wel decadent he.... zo leven...wouwww!!! Alles wat ik hier bezit pak ik zo nu en dan in mijn rugzak hang hem op mijn rug en ga weer!!

Jullie horen weer van mij!                                                                                                  Liefs Elle                                                                                                                     ***** Lieve Bas.. ik wacht vol spanning!!!

1. Claudia Reumerman:
    5 oktober 2017
    haha op bas moet je nog even wachten hij is op brugklaskamp!! neem eerst nog maar een banaan!!! leuk al die mensen die je ontmoet onderweg! goede reis weer xx
  2. Karin:
    8 oktober 2017
    Ja, nog een inhaalverhaal, lekker dat leuke verhalen lezen. En ik zag de foto van de wereldkaart en weet nu dat het witte Nederland nu roze is :)
    Ik vind al dat blauwe aan en op zee zo gezellig. Al die bootjes, plaatje!
    Nu ben ik weer helemaal op de hoogte van je belevenissen en kan weer lekker uitkijken naar je verhaal wat je zondag of erna gaat meemaken. Laaatert xx