Einde!

16 december 2017 - Leimuiden, Nederland

Lieve Allemaal

Het zit er weer op! Niet te geloven, ik heb het gedaan!
En hoe... ik heb alles wat maar mogelijk was gedaan!
De laatste dagen in Baños waren een mengeling van gevoelens!
Afscheid nemen,en lekker de kinderen weer zien!
Veel praten, en gewoon op mijn fietsje naar de winkel !Nog even lekker in het zonnetje, kopje thee uit eigen tuin, sinaasappeltje erbij! s'ochtends om 5 uur naar de hot springs voor de ontspanning!
En zo stond ik met mijn supervolle koffer, weer op het busstation!
Nachtje in Guayaquil, en een taxi naar de luchthaven!

Vliegtuig vertrekt om 12.10 maar goed het is Schiphol niet! 12.00 hoor ik...mensen de deuren gaan dicht...doe je gordel om! De motoren gaan bulderen....we sjesen de bocht om....en we schoten als een kanonskogel omhoog!
En in een mum van tijd zag ik Ecuador kleiner en kleiner en kleiner worden! Ik pinkte een paar tranen weg, en snotterde even!
Als het lampje weer aangaat, ging ik me instelleren, ik had 2 stoelen voor mezelf! Ik deed een muziekje in mijn oren! En terwijl Jimmy Cliff zong...,wonderful world, beautiful people....live and be free!. Snotter ik nog even, en zoek een zakdoekje voor mijn tranen! En de stewardess brengt me een glaasje water!

Ik ging naar huis!

Op Schiphol,stonden mijn kinderen ongeduldig te wachten, wat was ik blij die 2 weer te zien! Ik had amper in de gaten dat Karin er ook stond met een super mooi bord!

En toen zat ik weer thuis, op mijn eigen bank! En eet ik spruitjes met gekookte aardappelen. Heb ik 2 hemden aan en een dikke onderbroek,en zitten mijn voeten lekker warm in mijn roze pantoffels! (die ik gisteren in de supermarkt in Leimuiden ook nog aan bleek te hebben!)Alle post is weer verwerkt,de rekeningen betaalt!
Mijn rugzak hangt alweer gewassen (waar een nieuwe kleine vuilcontainer al niet goed voor is!)op de zolder. De wasmachine heeft alweer op volle toeren gedraaid!

En ik zoek mijn draai weer een beetje in mijn eigen huis!

Wat een belevenissen en wat een leven..echt zo bijzonder, ik heb genoten!
Veel lieve, gekke bijzondere en aparte mensen leren kennen.Sommige zullen me nog lang bij blijven! veel geleerd en nagedacht!
En veel heel veel gezien, avonturen beleeft. en mezelf voor gek verklaard!
Kortom de tijd van mijn leven gehad, mijn droom waar gemaakt. En als ik de kans krijg doe ik het morgen weer!

Nou...oke als afsluiter..veel mensen vragen me..wat heb je nu niet geschreven, dus komt hier een kleine selectie!
-We hebben midden in de nacht een hond plat gereden! Zien jullie nou dat dit niet leuk is om te schrijven.
-Ik heb een uur moeten wachten bij een controle post omdat ze mijn pas op echtheid wilde controleren ivm mijn leeftijd. Daarna was het niet meer leuk dat ze me jonger schatte!
-Een vrouw die met haar schoudertas aan de spiegel van een rijdende auto bleef hangen!
-Ik erg veel last heb gehad, van vlooien!
- Veel email heb gehad van een verliefde portier.

-Als Ecuadorianen,Colombianen en Peruanen al weten waar Nederland ligt, ze erg moeten lachen om ons vluchtelingen beleid!
-Ik ben niet achter het raadsel gekomen, waarom de airco in de nacht en lange afstandsbussen zo knoert koud staat. Soms bevroren de ramen van binnen!
-Ik in het vliegtuig terug geen traantje weg moest pinken maar gewoon erg moest huilen
-Omdat ik zat te "zeuren dat mijn zadel hoger stond dan mijn stuur!" Manuel de hengsels omhoog had gezet...toen had ik een goed stuur maar kon niet meer remmen! Staaltje Ecuadoraanse logica!
-Dat ik Baños heb verlaten met een grote bult op mijn voorhoofd! Mensen gaan nm niet voor elkaar opzij! Dus ook niet voor mij.
-Ik zover ik nu kan overzien mijn budget niet heb overschreden.
-Dat Manuel me een baan heeft aangeboden in zijn nieuw te bouwen hostel!
-Dat avocado uit eigen tuin echt heel lekker is! dat je het zelfs in je haar kan smeren! Je handdoek daar wel erg vies van wordt.
-Dat je in heel Zuid Amerika geen inlegkruisje kan kopen, ook niet per 5 kilo of per mud    -Dat Spaans echt een rot taal is!
-Er in de keuken geen warm water is, nergens dat bestaat daar gewoon niet!
-Dat de Colombianen hun gebit duidelijk nooit in een bruistablet zetten, want die hebben ze niet!
Alles wat wij met aardappelen doen zij met banaan doen,en hij smaakt nog als aardappel ook.
.-Dat ginny pig goed te eten is!
-De Zuid Amerikaanse keuken erg lekker is.

Nou mensen...nu stop ik er maar mee. De rest zullen jullie van mij zelf moeten horen. (waarschijnlijk tot vervelens toe!)
Ik kan nog uren en uren vertellen!
Bedankt voor het lezen.

En...ik zeg maar weer tot SNEL
Liefs Elle

1. Claudia Reumerman:
    16 december 2017
    xxxxxxxxxxx heerlijk!!! ik zeg kom gauw eens op mijn plee,,, de pleerol hangt klaar!
  2. Karin:
    16 december 2017
    Gelukkig heb je nog niet alles verklapt ;)
    Hoop dat je dromen uit gaan komen!
    Sterkte maandag met je eerste werkdag in Albergue Espátula (inderdaad, Spaans is moeilijk....)