Dagje jungle!

28 november 2017 - Baños, Ecuador

Lieve Allemaal

Ach ja....uitrusten, dat valt toch niet mee,daarom ben ik gisteren maar een tripje naar de jungle gaan doen!
En...ach ja je weet hoe dat gaat met georganiseerde trip, het blijft een touristen ding.
Werd om half 9 gehaald, met een busje bestuurd door een bekende, ach ja ik kom al bekende tegen. Hij was ook bij de rafting trip!
We haalde nog wat mensen op, 2 amerikanen moeder en zoon, 2 uit chili 1 weet ik eigenlijk niet eens, en ik.
Gids werd ingelaten, laarzen achter in een we gingen., jammer dat het regende.
Maar we zaten droog, en als je naar het regenwoud gaat kun je regen verwachten!
Eerst naar een mooi uitzicht, Het hoosde dus getooid met regen ponsos stonden we daar naar een prachtig uitzicht te kijken! toen gingen we met een houten kano de rivier op, laarzen aan (maar ja die hielpen niet echt), het stopte met regenen. Maar ja in zo'n wibbelig ding kun je geen camera mee nemen. Maar het was schitterend.
Bus weer in ergens eten, op naar het volgende!

Een hike naar een waterval,( je komt er hier gewoon niet onderuit, om te klimmen en te klauteren!met onze rubber laarzen aan met drijfnatte sokken erin! gingen we op pad. De gids die daar echt geboren was, en wist veel te vertellen.
Bladeren van een boom die aan de onderkant wit zijn, en in de nacht licht geven, voor de zaklantaarn gebruikten ze die! De wandelende bomen, veel over de geneeskrachtige werking van de bomen. Ik heb op een stuk hout dat smaakte naar prei gekauwd, daar maakte ze hun tanden mee wit, maarrr je krijgt er een paarse tong van!
Wandelende takken, aapjes, zwijnen met een stekelhuid, slangen nou ja veel om te zien! Zo kwamen we aan bij de waterval...echt heel mooi, sommige gingen zwemmen, maar ik vond het veel te koud!
Toen op de terug weg naar een äutentiek"dorpje" nou ja......
De mensen zouden daar nog echt wonen... kan je een toerist misschien wijs maken maar mij niet! Maar gaf wel een leuk beeld, de kinderen kwamen ons verven met een goedje uit de natuur, met leuke rieten rokjes aan en bhtjes van cocosnoot, we kregen een demonstratie schieten met zo'n blaaspijp...echt jaja... ik was er nog niet eens zo slecht in, er liep nog een aapje tussen door...leuk gedaan!
Maar niet echt mijn ding...en ik moest vreselijk lachen...wij waren wat verlaat ivm de regen.
Dus we waren de laatste toeristen! nadat wij weer met de bus op de openbare weg aankwamen! Stond daar haha...het gehele dorp in korte broek en modern t shirt inclusief kinderwagen op de bus te wachten....om naar huis te gaan!
En zo stond ik hier om 19.00 weer in de hostel!
Toen met Manuel pizza gaan eten, ook al zo authentiek....maar wel een x lekker!

Het heeft de hele nacht geregend, dus ik heb uit geslapen!
wasje in de wasmachine...nou ja dat weten jullie nou wel!

Maar goed ik heb genoeg uit gerust, ik neem morgen heel vroeg de bus naar Colombia!
Doe nog even een klein rondje Colombia in! echt even een beetje het zuiden, maar het is zonde om hier nog 2 weken "uit te rusten"
Dus nu ben ik mijn reis wat aan het uitstippelen, want ik moet natuurlijk wel op tijd terug zijn!