Bonk...en toen was ik weer in Baños!

25 november 2017 - Baños, Ecuador

Lieve Allemaal

Zo... even een paar rare dagen, maar ik ben weer boven water! Even denken hoor, eergisteren zeker!.De meiden in Panama hebben me uitgezwaaid, en zo zat ik in een taxi naar de luchthaven, s'ochtends om half 6 op weg naar Baños. met op de achterbank die super grote boodschappen tas, want alles paste niet meer in mijn rugzak! Gezellig kletsend met de taxi chauffeuse. De reis duurde wel even, want het is erg druk rond die tijd in Panama. Even voor 7 was ik op de luchthaven Die super tas, was niet echt handig, maar goed hij heeft het gehaald. En kan nu gelijk de vuilnisbak in!. Daar kwam de controle en de rest weer, maar alles verliep best wel goed. En om even over 9 zat ik in mijn vliegtuig.

Panama is een raar land, zo arm en zo rijk, ik ben op de terug weg echt door de sloppenwijken gegaan, met de bus uit Portobello. Der was wat gebeurd dus de bus reed anders. Maar goed kon ik even lekker rond kijken. maar wat vies echt... ik begrijp dat je arm bent.. maar de mensen hebben denk ik alle hoop verloren. Er wordt in de arme wijken niets schoon gemaakt, Echt een bende!

En niet ver daar vandaan, een super hek...en ja hoor de belasting vrije zone (panama papers)Daar zie je de grote gebouwen van...ja...jullie mogen maar 1x raden! Maar laat ik zeggen dat Nederland ruim vertegenwoordigd was!

En... om half 11 nee half 12 voor hier, ongeveer... ik weet de tijd niet meer zo goed! Geloof ik stapte ik er weer uit! Samen met een jongen die ook een taxi naar het busstation moest hebben. Dus zo gingen we onderweg. Nou is dat hier niet zo logische de luchthaven ligt een km of 10 van de stad, en om het nog logischer te maken, is het busstation weer aan de andere kant van Quito! Dus dat is wel een brok rijden. Maar goed een gezellige taxi genoot, en chauffeur dan ben er voor je er erg in hebt.een goed uur later,stond ik weer in dat mega grote busstation, waar toen ik er de vorige keer was, een aardbevinkje was! Kaartje gekocht en een uurtje later tufte ik in de bus op weg naar Baños! En ja hoor....ook hier weer aangekomen! Beetje moe...maar ach... het viel wel mee!

Manuel vond het  leuk dat ik er weer was. Bakkie thee, even kletsen, en een super grote douche en ja...toen was het wel op!  Ik ben mijn bed in gedoken, en er vanmorgen pas weer uit gekropen! Ik heb nu even een kamer want ik heb wel even wat ruimte nodig.

Vanmorgen, ach ja zo gaat dat he.... alles in de wasmachine er op de fiets naar de super. Heerlijk weer een super, lekker van alles en nog wat gekocht. Zodat ik vanavond lekker kon koken. Nou de kip viel hier in goede aarde want alles is op! De mensen van de super keken hun ogen uit, hoe ik nou toch alles op die fiets met het zadel hoger dan het stuur, en wielen zo grof die doen denken aan de banden van mijn auto! maar goed je bent een Hollander of niet, bepakt en bezakt reed ik weg, en ik kwam nog aan ook! Alsof het heel normaal is, race ik hier de berg af op mijn mountain bike. Ik pas me duidelijk makkelijk aan! Fiets weer door de voordeur. Alles in de keuken, en vanmiddag had ik lekker bruinbrood met gebakken ei en kaas! dat was toch wel weer erg lekker. Was weer van de lijn, en ach..gelijk maar even 20 lakens opgevouwen, was nu toch bezig! heel normaal.

Vandaag verder niets...beetje gelummeld, her en der wat gekletst, muziekje geluisterd enzo.

En nu dacht ik kom...laat ik jullie even schrijven, niets spectaculairs maar goed! Weten jullie tenminste waar ik uithang.

Liefs Elle

1. Karin:
    26 november 2017
    Hoi! 'Niets spectaculairs'.....maar wel weer lekker om te lezen. En waar je al bent geweest is minder spectaculair want dat voelt als vertrouwd en dat is lekker, spectaculair lekker :)
    Je zal al best een hoop te verwerken hebben, jee wat heb je toch veel gezien en meegemaakt tussen Baňos en Baňos. Je gaat nu misschien een beetje bijkomen van alle indrukken en dat je je zo lekker thuis voelt, lekker met je fietsje, als een echte dorpeling, je boodschappen doen.... Zie het voor me en kan het zo voelen.
    Geniet lekker van het allerdaagse leventje daar Elle! Opzuigen dat gevoel! Liefs.
  2. Claudia Reumerman:
    27 november 2017
    Ja aanpassen dat ligt je goed! Tuurlijk kan jij op een wat vreemde fiets! Solex en elec step kon je ook! Geniet nog ff lekker! Bhbh