Daar ben ik weer!

12 oktober 2017 - Santa Rosa, Ecuador

Lieve Allemaal

Back to basic!

Dat is voor hier wel een geschikte titel!
Het was een hel om hier te komen, maar gut...toch was het het wel waard.

Maar goed waar was ik gebleven even denken hoor!

Gisteren maar..... ik ben met de bus naar een heel hoog punt geweest, met een schitterend uitzicht over Cuenca. Dat was de moeie te waard
om even te bekijken! De bus ging lekker binnen door allerlei straatjes, gangetjes en de gewone wijken.Lekker veel te bekijken dus!
Kwam nog een bijzonder dier op de bbq tegen.
Het was duidelijk een knaagdier... maar welke....ik heb maar niet geproefd, je kon het op een broodje krijgen. Maar veel animo ook van de lokale bevolking was er niet! Hij bleef maar aan het spit hangen! (hij staat op de foto)
Ook weer een vrouw met zo'n hoge rok van achter! Zal vast wel handig zijn, maar ik vindt het geen gezicht.
En ja Claudia je hebt gelijk, de dames hebben hier  hebben in verhouding erg dikke billen! Daarna nog even naar een park, maar dat viel wat tegen.

Toen het donker begon te worden, een goeie stoel gezocht, en naar de zonsondergang gaan kijken op het dak van de hostel!
Er kwam een Russische meisje naast me zitten, en we hebben zitten genieten. Wat was dat mooi!
Die zon achter de bergen, zo mooi zo rood..om stil van te worden, nou dat waren we dan ook...okee...ook omdat we geen woord konden wisselen!
Maar wat zaten we daar....zo'n mooi moment, samen met een kopje thee..zo.. ja vredig eigenlijk wel! Genietend van het schouwspel van de natuur!

Daarna lekker op mijn kamer een oude aflevering van Grijpstra en de gier zitten kijken!
Ja.. het internet deed het goed...en ach....ook wel eens lekker!
Ik wilde net naar bed gaan had mijn pon...die nu echt wel weeer eens een sopje kan gebruiken, maar dat terzijde!
Toen ik op de gang een hoop gestommel  en gehuil hoorde...en de jaja..de portier wat paniekerig praten!
Nog meer gehuil...gedoe.... ik dacht toch maar eens kijken!
Bleken er 2 straalbezopen meisjes door een taxi gebracht te zijn!
Taxi onder...nou ja jullie begrijpen het al! Nou ja jullie voelen hem al aan komen!
Meisjes lagen een uurtje later schoon en wel in bed!
En ik moet eerlijk zeggen, de portier was zeer boos...maar hij heeft ze wel geholpen!
Ze schijnen hier een of ander brouwsel zelf te maken, waar je erg dronken van wordt, en ziek!
Zo lag ik er dus niet zo vroeg in!
Maar goed oordoppen in....dat moet echt.. het heeft me een hele nacht geduurd, voor ik eindelijk in de gaten had, wat dat vreselijk gepiep was!
De hele nacht lang...pieppppp...pi...piep.....pi. Gek werd ik er van!
Blijkt het stoplicht op de hoek te zijn!!!

Vanmorgen alles in gepakt, ach dat gaat snel, en een taxi naar het busstation.
Moest lang wachten voor de bus kwam. Dat bussen is hier niet zo eenvoudig.

Je hebt vele busondernemingen die allemaal 1 route rijden. Dus grote busstations met soms wel 70 of 80 verschillende lokentjes waar je maar 1 ticket kan kopen!
Van bordjes of aanwijzingen hebben ze hier nog nooit gehoord, dus moet je ze 1 voor 1 af..en zoeken waar hun bestemming staat!
Dan een kaartje kopen. Dan naar je bus lopen, voor je het perron op kan, moet je een kaartje kopen om op het peron te mogen. Kost 10 cent.
Nou ja..het is wel erg goed voor de werkgelegenheid.
Dan de bus in, maarr dan ben je er nog niet!
Dan komen er eerst 2 mannen die de bus inspecteren of hij wel weg mag.
Dan komen er een soort politieagenten de bus in, die pikken er soms iemand uit die even mee moet komen!
Dan... nog wat controle of iedereen eris, door zeg maar de bushulp.
En ja hoor...dan start de bus, met grote zwarte rookwolken...en kunnen we vertrekken.(als ze hier ooit...aan het milieu gaan werken!! Dat wordt me toch een klus!)
Onderweg komt de bus hulp nog een x de kaartjes ophalen.
En her en der stappen er kooplui in, die god en z'n ouwe moer verkopen!
Van gezondheids drankjes,fruit, snoep tot een soort van kaassoufee zonder kaas,en dan krokant!
Die trouwens goed smaakt! Zalfjes poedertjes alles komt langs!
Soms luid schreeuwend of zelfs voorzien van microfoon!

Maar goed ik wijk af!
Op naar Santa Rosa na goed 4 uur in de bus, kwam de bestemming inzicht!
Nog even een overstap...Geen idee meer waar...maar goed voor je het weet sta je ergens  midden op een druk kruispunt.
En moet je maar zien over te komen om je volgende bus te pakken!
In Santa rosa een heel klein stadje bleek wel een super goed busstion dus taxis zat.
Op naar mijn bestemming....fout..hele maal fout..die bestemming lag dik 40 minuten met de taxi ergens hoog op een berg!
Gut... op den duur zij ik keer maar om dit wordt niks!
Ik zag het niet meer zitten, met een slippende taxi, grote stenen, gaten in de weg... ik had zoiets laat maar... nu is het zelfs voor mij te gek!
Waar kom ik in vredesnaam uit!
Uiteindelijk helemaal echt wat een rit...kwam ik aan, het laatste stuk was de eigenaar ons tegemoet gelopen want het was met de taxi geen doen, zo onherbergzaam! 20 dollar.. gut... wat had ik een spijt!
En het ergste was nog dat ik met de taxi een heel stuk terug ben gereden, waar ik met de bus voorbij ben gegaan! Zonde echt zonde...maar goed ik had geen keus!
In echt totaal onherbergzaam gebied!
Maar toen!!!.
Wouwww wat is het hier mooi,Echt helemaal in de rimboe.
back to basic... dat helemaal!
Jullie zullen het niet geloven, maar de papegaaien zitten op de rand van mijn balkon!Schitterende gele beo's..vliegen in het rond!
Iedere boom geeft wel iets eetbaars, wat je zo met de hand kan pakken!
Citroen gras om thee van te maken, super kleine manderijnachtige eet je zo van de boom! Ananassen overal, van groot tot klein!
Ongelofelijk... wat is het hier mooi. Oke vochtig dat wel!,
Ik heb een schitterend appartementje is te veel gezegd, maar ik heb een bed en een keukenachtige zonder spullen.
Maar ik heb echt alles bij mij, dus voor mij geen probleem!
Een badkamertje.....ennn een super uitzicht zo het dal in!
Oke.. ik ben hier niet helemaal alleen, ik deel het duidelijk met een muizen familie. maar goed dat hoort bij het leven hier!

De familie is echt heel vriendelijk een ouder echtpaar...en geen woord engels! maar wat een welkom. (Bleek helemaal geen echtpaar te zijn!)
Met een papagaai op mijn schouder zat ik aan een bakkie slappe bak!
De kinderen van de fam zijn nu nog hier maar die gaan zo! (waren de kinderen van die vrouw. Maar hoe het nu werkelijk zat???!!
Ik werd gelijk uitgenodigd voor het eten!
En voor ik alles een beetje had kunnen bekijken zat ik samen met de familie aan de bananen! gebakken met kaas en uien...prima te eten!
Eenzijdig dat wel..maar erg lekker, zelf gemaakte thee en evt zelf gemaakte honing erin!

Daarna werd het vuur aangemaakt, en kwam de muziek! eerst een dvd en jaa.. toen kwam de gitaar!
Wouww wat was dat genieten, samen met de familie zingen, bij het vuur!
Het leek wel niet echt...daar zat ik!
En hebben jullie een spaanse familie ooit wel eens verdronken vlinder van Boudewijn de groot horen zingen, bij een gezellig vuurtje midden in de rimboe... nou ik wel! Dit is echt weer heel heel erg bijzonder!
Daarna nog een kopje koffie en een drankje van melk en anijs!

Nu zit ik op mijn balkon met de vuurvliegjes om me heen.
Ik hoor allerlei dieren onderin het dal, of in de bomen!
Dit is zo zo..mooi! Wat een bijzondere plek!
Ik heb al wat extra dekens gehad, want mijn onderkomen is niet echt lucht of waterdicht! Wel erg mooi gemaakt! Wel erg gehorig, de keuken is onder mij,en er zit alleen een vlondevloer tussen!
En de ik denk dochter met man en kind slapen in het app naast mij!
Dus de oordoppen gaan weer in!

Al laat ik een glas water vallen,sijpeld dat zo de keuken in!
Maar morgenochtend wordt het vast genieten met het uitzicht!
Dat wordt morgenochtend nog wat!

Ja...en toen werd het ochtend!
Ik werd wakker van de vogeljes.die op mijn raam tikte!
Echt mensen wat is het hier bijzonder. Ik lijk wel te dromen!
De papegaaien en beo's vliegen rond, zitten in de boom tegenover me!
Bakkie gewone koffie gezet, en daar zat ik lekker.....sinasappel uit de boom geplukt en opgegeten! Dat is toch net niet echt!
Oke... er moest wel een wasje gedaan worden. Mijn nachthemd kon je onder tussen recht overeind neer zetten! De vuilnisbak uit de badkamer schoon gemaakt<sopje en wat water gekookt ,en hup alles in het sop!
Goed plan toch...waren het niet dat het hier zeer vochtig is, dus alles hangt lekker te "drogen"
Nu heb ik alles maar binnen in mijn hut gehangen, ik denk dat het daar meer kans maakt om te drogen!
En nee Wesley er hangt geen ventilator aan het plafond dus daar kan ik het niet aan hangen! (dat heeft Wesley ooit in Costa Rica gedaan!)

Toen de familie was uitgezwaaid en ik alleen met de beheerder achter was gebleven! Zijn we samen de rimboe in gegaan, wouww zo mooi!
We kwamen uit bij een soort van zwembad... haha..misschien wel uit de tijd van de incas!! Daar zijn we gaan vissen!
Echt zo super... ik voelde me zo... wouw zo.....
Geen woorden voor!
We waren net terug, en er reed een auto (een oude punto) het terrrein op!
Een vriend!!!!????? geen idee, maar ik werd uitgenodigd voor een gezellig auto ritje.
Zo kon het gebeuren dat ik een half uurtje later, plaats nam in de oude punto, stoel een beetje los, als hij remt zakte  ik naar voren!
De gordel deed het niet die hing los!
Maar broem broemmm...berg af, berg op!
De beheerder achter in en tuuuutttt daar gingen we. De beheerder hebben we ergens afgezet, en wij zijn door getuft!
Echt... ik lijk wel gek! maar wat mooi, en daar zat ik met een wild vreemde vent...samen blaadjes te gooien in een rivier. Om ze dromig na te kijken!
Beklommen een trap...met zeer veel treden om daarna bij een super uitzicht uit te komen!
Flesje drinken gekocht, en gezellig rond gereden, naar dorpjes waar ze om keken omdat ik toch wat blanker ben dan de mensen hier!

Zo zie je maar...ik zeg het vaak, er zijn op de wereld zoveel meer aardige   mensen dan rotzakken!
Onderweg voor we de berg weer opgingen hebben we eten gekocht, om straks eten te maken! Van de beheerder geen spoor!
Nu hangen we ieder in een hangmat, glas limonade erbij, lekker loom te doen!
Met een super uitzicht!
Ik vindt het allemaal zo bijzonder!

Het wordt nu langzaam donker en ondanks mijn dekentje wordt het koud!
Dus we gaan maar eens eten koken!
Wat hij voor ingredienten heeft gekocht.... ik ken ze niet!
maar ik geef me over... ik zie wel!

Morgen verlaat ik dit paradijs en ga ik op weg naar Peru!

Wanneer jullie dit bericht krijgen ik heb geen idee!

Liefs Elle

Tja nu heb ik even internet, de fotos krijgen jullie zo snel mogelijk, maar ik zit in een bus terminal op weg naar Peru.

Ik bus zo naar Huaquillas.

Jullie horen van mij

1. Thea:
    12 oktober 2017
    Wat een verhaal weer buuf,je bent enorm aan het genieten,en dat terug naar back to basic is wel aan jou besteed.Leuk ook die vogels heb je ze op de foto’s gezet?Ik kijk er weer naar uit.Gr.Thea
  2. Emmely:
    van emmely
    lieve mama ik misje vandag van emmely
  3. Karin:
    12 oktober 2017
    Uhhh hoe gaat dat liedje ook alweer...."geen woorden maar daden" toch? Maar jouw 'liedje' heeft een andere tekst...."heeeeeel veel woorden èn daden" :)
    Wat een mooi lang verhaal! Het genieten spat ervan af, heerlijk! Ik ga snel naar het volgende verhaal want zag dat er nog eentje was. Latert!
  4. Claudia Reumerman:
    13 oktober 2017
    prachtig prachtig weer!!!! zelfs in t paradijs geweest, heerlijk en eigen theetje brouwen dan vergeet je gauw de slappe bak! xxxxxxxxx