Op naar huis.

1 mei 2022 - Rijsenhout, Nederland

Lieve Allemaal

Ik ben weer veilig thuis aangekomen.

Het was een lange nacht zonder slaap. maar ach....ik was weer thuis, waar ik opgewacht werd, door Hans en Emmely.

Zo leuk, Emmely holde me te gemoed, alsof ik maanden weg was geweest.

s 'Ochtends onder begeleiding van mijn beveiliger, richt het station. Uit gezwaaid door het personeel van de boot! Op het station was al op mij gerekend, en ik moest/mocht bij de toeristen politie in de wachtruimte wachten .Moest ook wel lachen. De politieagent die mij bij het station in de gaten hield, had weer een flink schietgeweer bij hem. Maar hij liep op een paar badslippers met sokken. Die zal zo hard niet kunnen hollen als er iets zou gebeuren!

Maar goed de trein reis van Minya naar Cairo was wat lang, want ik had het bommeltreintje, maar het zonnetje scheen, en de airco was uit, dus goed uit te houden. In Cairo een taxi naar mijn hotel, want het was te ver om te lopen, en een toektoek na al dat spookrijden zag ik niet zitten.

In Cairo mocht ik weer zelf weten, waar ik heen ging en geen beveiliger te zien.

En daar was ik maar wat blij om. Ik vond het niets, maar goed het was wel heel bijzonder om mee te maken. Om zo in een streek die zo arm is als Jop, alles chaotisch is. Die politie op en top werkt, en iedereen op zijn post is.

Ik had een hotel voor de middag en avond, maar door het bommeltreintje was het al veel later in de middag ,dan ik gedacht had daar te zijn. Nu nog wat koopjes op de koop getikt,  wat leuke bloesjes gekocht, en alles wat niet meer mee hoefde naar huis, uit de rugzak gehaald.

Klein slaapje gedaan, en onder de douche, en toen in de taxi....richting de luchthaven.

Daar was het weer controle op controle na controle..... en nog een x controle en net voor het vliegtuig nog 1 laatste controle.

En toen was het 3 uur later, en even wachten en ........instappen maar!....... Naar huis, overstap in Istanboel, kopje koffie in een kartonnen bekertje voor een belachelijke dure prijs. En toen.....heerlijk echt naar huissssss!

Wat een avontuur was dit weer, wie had kunnen denken , dat dit het echte Egypte was.

Veel mooie en bijzondere dingen gezien, en mee gemaakt.

Ook veel armoede gezien en erg veel vuil!

Kortom het was weer een echte Elle reis met van alles wat op mijn pad kwam.

Allemaal bedankt voor het lezen en de lieve berichtjes.

En tot de volgende keer maar weer!

Liefs Elle

De laatste foto's gemaakt in de trein zijn niet erg mooi, er zat nm een kogelgat in mijn raam, waardoor er veel barsten in het raam zat.

Ik moest er dus een beetje tussen door fotograferen.